Kâğıthane Analiz 2014

I.TARİHÇE-KONUM

Kâğıthaneİstanbul‘un Avrupa Yakası‘nda bir ilçesidir. Doğudan Beşiktaş ilçesi, batıdan Eyüp, kuzeyden ve güneyden Şişli  ve güneybatıdan Beyoğlu ile çevrili, yüzölçümü 23 km2’dir.

İlçenin, Kâğıthane Deresi’nin sona erdiği kesimde Haliç‘e kısa bir kıyısı vardır. Arazi yapısı engebeli olup, derelerden ve vadilerden oluşmuştur. Bu bölgeler ise yerleşim alanı olarak kullanılmaktadır.

Kâğıthane, İstanbul’da Haliç‘e dökülen bir dereyle, bunun vadisinde eski kâğıt imalathanelerinin bulunması nedeni ile bu adı almıştır.

Kâğıthane 18. yüzyıldan önce de lâleleri ile meşhurdu.  18. yüzyılda III. Ahmet‘in veziri Nevşehirli Damat İbrahim Paşa‘nın zamanında Lale Devri ile dillere destan olmuştur.

Sütlüce mevkiinde Giresunlu ve Karaağaç Tekkesi isimli Osmanlı münevverlerinin devam ettiği Bektaşi tekkeleri mevcut idi.

Kâğıthane bahçe ve kasırlarının öyküleri, halk arasında türlü dedikodulara yol açmış, bilhassa eğlencelerin alıp yürümesi hoşnutsuzluklara, eleştirilere neden olmuştur. Edebiyata da konu olan bu görünüm ve yapıtlar Patrona Halil İsyanı‘nda yıkılarak düz bir alan haline getirilmiştir.

1955 Nüfus sayımında nüfusu 3.084 olarak tespit edilen Kâğıthane nüfusundaki büyük gelişme 1955 yılından sonra başlamıştır. 1 Mart 1963 tarihine kadar köy muhtarlığı ile yönetilmiş, mezbahanın kuzeybatısındaki Pırnala semtinde (Kemerburgaz yolu) üzerinde gelişmeler başlamıştır. 1953’te bir dernek kararıyla Çağlayan ve Hürriyet mahalleleri kurularak, 1934 yılında yaşanan yangında evi yananlara dağıtılmıştır. Önce 45 haneyle başlayan yerleşme zamanla çoğalmış ve 1960 yılından önce İstanbul’da girişilen geniş çaptaki, imar ile GültepeHarmantepeÇeliktepe ve Ortabayır semtlerinde İstanbul Mesken ve Planlama Genel Müdürlüğü tarafından halka yer verilmiş ve böylece bu mahallelerin nüvesi atılmıştır.

II. NÜFUS ANALİZİ

İlçe nüfusu 213.562’si erkek, 207.794’ü kadın olmak üzere 421.356 kişiden oluşmaktadır.

Nüfusun, yaş gruplarının göre dağılımı tablosu aşağıdaki şekildedir.

  YAŞ GRUBU TOPLAM ERKEK KADIN
‘0-4’  31.723  16.260  15.463
‘5-9’  31.403  16.114  15.289
’10-14′  33.291  16.965  16.326
’15-19′  33.699  17.614  16.085
’20-24′  33.988  16.447  17.541
’25-29′  41.954  21.866  20.088
’30-34′  44.403  22.721  21.682
’35-39′  38.999  19.812  19.187
’40-44′  34.057  17.631  16.426
’45-49′  29.716  15.428  14.288
’50-54′  21.928  11.519  10.409
’55-59′  15.996  8.141  7.855
’60-64′  10.511  5.018  5.493
’65-69′  6.823  3.052  3.771
’70-74′  5.306  2.143  3.163
’75-79′  3.805  1.601  2.204
’80-84′  2.546  918  1.628
’85-89′  977  280  697
’90+’  231  32  199
Toplam  421.356  213.562  207.794

Kâğıthane nüfus tablosu, İlçede doğum oranlarının düşmekte olduğunu, 40’lı yaşların ortalarından itibaren ölümlerin yaşanmaya başladığını ortaya koymaktadır. Ölüm oranının erken sayılacak yaşlarda yükselmeye başlaması, İlçede yaşayan nüfusun genel sağlığının korunması konusunda eksik olan bir şeylerin olduğunu ortaya koyması bakımından önemlidir. Bu durum, aynı zamanda sosyal politikalar üretilebilmesi bakımında fırsatlar bulunduğunu göstermektedir.

III. SOSYAL ANALİZ

Sosyal hayatın, Kâğıthane İlçesi bakımından özellikle üzerinde durulması gerekir. Hemşehri gruplaşmasının çok yoğun olduğu İlçede, sosyal yaşamın sağlıklı bir şekilde ele alınması seçmen tercihinin doğru yöne evrilmesi bakımından gereklidir.

1.Yerel gazeteler

Kâğıthane haber

Sadabad haber

Kâğıthaneyön haber

Göktürk vizyon

Yerel basın, genel olarak ilçelerde faaliyette bulunmakla birlikte, etkinlik bakımından bir birlerinden farkı bulunmamaktadır.  

2.Dernekler

İlçede 214 hemşehri derneği, 39 Sosyal amaçlı dernek, 24 esnaf ve sivil toplum, 54 cami, 57 amatör spor derneği bulunmaktadır. Dernekleşme oranı çok yüksek olan bir İlçedir Kâğıthane.

Hemşehri dernekleri

İSTANBUL GÜMÜŞHANELİLER DERNEĞİ
MESUDİYE HERKÖZÜ KÖYÜ KORUMA VE KALK. DER.
BAYBURT BAYRAMPAŞA KÖYÜ KOR.YAŞ.VE KÜLTÜR DER.
SİNOP TÜRKELİ IŞIKLI KÖYÜ YAR. VE DAY. DER.
ÇORUM İLİ KARGI İLÇESİ GÖLET KÖYÜ SOS. YARD. DER.
TRABZON İLİ SÜRMENE İLÇ.OYLUM KÖYÜ SEYMENLER MAH. KALK. DER.
SİNOP İLİ TÜRKİLİ İLÇ.HACI KÖYÜ YAR. VE DAY. DER.
BAYBURT İLİ DEMİRÖZÜ İLÇ. BEŞ PINAR KÖYÜ YAR. VE KÜLTÜR DAY. DER.
GÜMÜŞHANE İLİ SÜNGÜBAYIR KÖYÜ SOS. YAR. DER.
DİVRİĞİ ÖZBAĞI KÖYÜ KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DER.
CİDE BALTACI KÖYÜ VE ÇEVRE KÖYLERİ KALK. VE YARD. DER.
BAŞÖREN KÖYÜ SOS. YARD. VE KÜLTÜR DER.
SÜRMENE OYLUM KÖYLÜLER DAYANIŞMA VE YARD. DER.
İST. İLİ BİTLİSLİLER SOS. YAR. VE DAY. DER.
SİVAS KOYULHİSAR DEĞİRMENTAŞ KÖYÜ GÜZ. VE KÜLTÜR HİZMETLERİ DER.
SİVAS İLİ KANGAL İLÇ. SARIKADI KÖYU KÜL. DAY. DER.
ZONGULDAK İLİ DEVREKİLÇ. PURTULOĞLU KÖYÜ YARD. VEDAY. DER
BAYBURT İLİ MRK. İLÇ. BALKAYMAK KÖYÜ SOS. YAR.VE DAY. DER.
KAYAÖREN KÖYÜ KALK. VE KÜL. DAY. DER.
GİRESUN DERLİ TAŞLICA KÖYÜ YAR. DAY. KÜL. HİZ. DER.
YAVŞAN KÖYÜ AŞUT MAH. KALK. VE GÜZ. DER.
G.HANE AKPINAR KÖYÜNÜ KALK. SOS. YARD. DER. K.HANE ŞUBESİ
GÜMÜŞHANE KILIÇÖREN KÖYÜ GÜZ. KALK. DER.
ZONGULDAK İL DEVREK İLÇ. EĞERCİ BEL. VE BAĞLI KÖ. KAL. SOS. YAR. VE DAY. DER.
BARTIN İLİ AMASRA İLÇESİ KALK. YARD. VE DAY. DER.
BİTLİS İLİ ARIDAĞ KÖYÜ SOS. YARD. VE DAY. DER.
SİNOP İLİ TÜRKELİ GÜNDOĞDU KÖYÜ YARD. DAY. VE KÜLTÜR DER.
GÜMÜŞHANE PEHLİVANTAŞ KÖYÜ SOS. YARD. VE DAY. DER.
BOYALI KÖYÜ SOS. YARD. VE KALK. DER.
GÜMÜŞHANE MRK. SÖĞÜTAĞIL KÖYÜ YAR. VE DAY. DER.
BİTLİS İLİ CEVİZDAĞLI KÖYÜ KALK. YAR. DAY. DER.
SİVAS KOYULHİSAR DÜZPELİT MAH. DERNEĞİ
BAYBURT ORUÇBEYLİ KÖY DERNEĞİ
GİRESUN DERELİLER KÜLTÜR YARD. VE DAY. DER.
GÜMÜŞHANE SÜLE KÖYÜ DERNEĞİ
BAYBURT GÜNEYDERE K.ERENLER MH. KALK. YAR. DER.
YAKAKENT ASMAPINAR KÖYÜ KÜLTÜR VE YARD. DERNEĞİ
BİTLİS GENÇLİK DERNEĞİ
GÜMÜŞHANE İLİ YAYLADERE KÖYÜ KALK. VE DAYANIŞMA DER.
ARDAHAN KÜLTÜR VE DAY. DER.
ERZURUM AŞKALE İLÇ. KURT MAHMUT KÖY. MENSUPLARI KÜL. VE DAY. YAR. DER.
ALUCRA İLÇ. ARMUTLU KÖYÜ SOS. YAR. DER.
SİVAS KANGAL MISIRÖREN KÖYÜ SOS. YARD. VE KALK. KÜL. DER.
ERZİNCAN REFAHİYE İLÇ. PERÇEM KÖ. YAR. KALK. DER.
GÜMÜŞHANE MERKEZ ERDEMLER KÖYÜ SOS. YARD. VE KÜLTÜR DER.
REFAHİYE ALTKÖYÜ GÜZ. VE YAR. DER.
K.HANE MH. SOS. DAY. VE KÜLTÜR EDİNME DER.
BAYBURT ÇAYIRYOLU K KALK. VE DAYANIŞMA DER.
SİVAS İLİ DİVRİĞİ İLÇESİ KARAKALE KÖYÜ YAR. VE KÜLTÜR DERNEĞİ
İSTANBUL KARADENİZLİLER KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DERNEĞİ
SİVAS İLİ DOĞANŞAR İLÇ. BEŞAĞAÇ KÖYÜ KALK. VE KÜLTÜR DER.
ÇANKIRI ATKARACALAR KÜKÜRT KÖYÜ SOS. YARD. DER.
KARS İLİ ÇEVRE KÖYÜ YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA DER.
SİVAS AVCIÇAYI KÖYÜ DERNEĞİ
SİVAS KOYULHİSAR BOYALI K. KALK. KORUMA DER.
SİVAS KOYULHİSAR AKSEKİ KÖYÜ DÜZPELİT MAH. SOS. YARD. VE DAY. DER.
SİİRT ŞİRVAN İLÇ. MEŞECİK KÖYÜ GÜZ. VE KALK. DER.
SİVAS DOĞANŞAR ALAZLI KÖYÜ KAL. VE GÜZ. DERNEĞİ
SİVAS ZARA BURHANİYE KÖYÜ GÜZ. KALKINDIRMA DERNEĞİ
GÖLCÜK KÖYÜ SOS. YAR. VE KALK. DER.
SİVAS ZARA DERBENTLİLER KÖYÜ KÜLTÜR DAY. YARD. DER.
SİVAS ZARA AKDEDE KÖYÜ SOS. YAR. VE DAY. DER.
REFAHİYE İLÇ. OLGUNLAR KÖYÜ KALK. VE GÜZ. DER.
BAYBURT İLİ MRK. İLÇ. AŞAĞI DİKMETAŞ KÖYÜ KÜL. VE YAR. DER.
SARAY KÖYÜ YAR. VE KÜLTÜR DER.
SİNOP İLİ BOYABAT İLÇESİ GAZİ DERE KÖYÜ KÜL. DAY. KALK. VE YARD. DER.
ORDU MESUDİYE TÜRKKÖY KÖY. YAR. KALKIN. DER.
HAFİK KAZASI GÜNYAMAÇ KÖYÜ KALK. VE YARD. DER.
MESUDİYE İLÇ. YAĞMURLAR KÖYÜ
KOZÇUKUR KÖYÜ YARD. VE DAY. DER.
GÖKÇEKENT KÖYÜ YARD. GÜZ. VE KÜLTÜR DER.
KARACAHİSAR KÖYÜ YAR. VE DAY. DER.
BAYBURT ŞAİR ZİHNİ KÜLTÜR VE YAR. DER.
SAMSUN İLİ TEKKE KÖY İLÇ. HAMZALI KÖYÜ KALK. VE YAR. DER.
BOYABAT KADINLI KÖYÜ KALK. VE YARD. DER.
SİNOP İLİ VE İLÇELERİ SEYİT BİLAL KÜLTÜR VE YARD. DER.
SİVAS KOYULHİSAR ORTASEKİ KÖYÜ KORUMA DER.
SİVAS İLİ ZARA AVŞAR KÖYÜ KALK. VE YARD. DER.
AMASYA İLİ GÖYLÜCEK İLÇESİ TENCİRLİ GAFARLI VE BAŞPINAR KÖYÜ DER.
ORDU İLİ MESUDİYE İLÇESİ YARDERE KÖYÜ KALK. GÜZ. YAŞ. DER.
SİVAS ZARA AŞAĞIMESCİT KÖYÜ VE MEZRAALARI SOS. YARD. KALK. DER.
SİNOPLU SANAYİCİ VE İŞ ADAMLARI DER.
DİVRİĞİ İLÇ. MADENLİ KÖYÜ KALK. GÜZ. VE YAR. DER.
YUKARIKALE KÖYÜ KÜLTÜR VE SOS. DAY. DER.
SİVAS İLİ S.ŞEHRİ İLÇ. Y.AKÖREN KÖYÜ KALK. VE KOR. DER.
E.CAN İLİ REFAHİYE İLÇ. GÜMÜŞAKAR BUC. KOÇKAYA KÖ. DAY. VE YAR. DER.
ORDU MESUDİYE ÇALTEPE KÖYÜ KALK. DAY. DER.
ŞEBİNKARAHİSAR ALİŞAR KÖYÜ YARD. VE KALK. DER.
SİVAS GÖL OVA AKÇATAŞ KÖYÜ KALK. VE YAŞ. DER.
ERZİNCAN İLİ REFAHİYE KAZASI KÜREKLİ KÖYÜ KÜL. DAY. VE YAR. DER.
TERCAN İLÇ. AKTAŞ KÖYÜ YAR. VE DAY. DER.
KASTAMONU BOZKURT DAY. DER.
GÖRELE BEYAZIT KÖYÜ GÜZ.YAR. VE KÜLTÜR DER.
KASTAMONU PINARBAŞI İLÇ. VE ÇEVRE KÖYLERİ YAR. DER.
KASTAMONU İLİ BOZKURT İLÇ. ULU KÖYÜ YAR. VE DAY. DER.
SİVAS İLİ ZARA İLÇESİ TUZLAGÖZÜ KÖYÜ YARD. DAY. GÜZ. VE KÜLTÜR. DER.
SAMSUN İLİ TERME İLÇ. EREN KÖY KÜLTÜREL KALK. VE DAY. DER.
T.PAŞA GİRESUNLULAR KÜL. DAY. VE YAR. DER.
ORDU İLİ MESUDİYE İLÇ. KARABAYIR KÖYÜYAR. VE DAY. DER.
KASTAMONU İLİ BOZKURT İLÇ. KOCAÇAM KÖYÜ KALK. VE YARD. DER.
KASTAMONU BOZKURT YAŞARLI KÖYÜ YARD. VE DAY. DER.
KASTAMONU İLİ BOZKURT İLÇESİ KEŞLİK KÖYÜ YARD. VE DAY. DER.
AMASYA İLİ GÖYNÜCEK ÇEVRE KÖY. SOS. YARD. VE DAY. DER.
KASTAMONU İLİ BOZKURT İLÇESİ İBRAHİM KÖYÜ KÜLTÜREL YARD. VE DAY. DR
KASTASMONU İLİ BOZKURT İLÇESİ KOŞMAPINAR KÖYÜ KÜL. YARD. DER.
KAS-DER KASTAMONULULAR DAY. DER. K.HANE ŞB.
ORDU IŞIKLI KÖYÜ SOS. DAY. VE KÜLTÜR DER.
KASTAMONU İLİ PINARBAŞI İLÇESİ KARAFASIL KÖYÜ YARD. DER.
KASTAMONU İLİ BOZKURT İLÇ. KESTANE SÖKÜ KÖYÜ YAR. VE DAY. DER.
ERZİNCAN REFAHİYE BİÇER KÖYÜ KAL. VE GÜZ. DERNEĞİ
K.HANE SOYDAŞLAR DAY. DER.
KASTAMONU BOZ. KUTLUCA KÖYÜ MER. MH. KALK. DER.
ORDU İLİ MESUDİYE İLÇESİ ALAN KÖYÜ KALK. DER.
SİVAS HAFİK CELALLI NAHİYESİ SOS. Y.DAYAN. D.
ŞEBİNKARAHİSAR TURPÇU KÖYÜ SOS. YARD. DER.
BOYABAT HAMZALI KÖYÜ KALK. DAY. VE YAR. DER.
ARDAHAN İLİ ÇATALDER KÖYÜ SOS. YARD. VE DAY. DER.
BOYABAT KADINLI KÖYÜ KALK. VE YARD. DER.
ŞENPAZAR SOS. YARD. KÜLTÜR VE SPOR DER.
BOYABAT İLÇ. AKYÖRÜK KÖYÜ GÜZ. VE KALK. DER.
TOKAT İLİ REŞADİYE İLÇESİ KIZILCAÖREN BELDESİ KÜL. VE YARD. DER.
SAMSUN İLİ TERME İLÇESİ KAZIM KARABEKİRPAŞA KÖYÜ SOS. DAY. DER.
BİTLİS ORTAKAPI KÖYÜ GÜZ. KALK. VE YARD. DER.
SİNOP İLİ AYANCIK TÜRKELİ İLÇ.GÜZEL KENT VE Ç.KÖY. SOS. YARD. DAY. DER.
ARDAHAN İLİ ÇEYİLLİ KÖYÜ KÜLTÜR VE YAR. DER.
TEKİRDAĞ SARAY KÜÇÜK YONCALI KÖYÜ DERN.
TERCAN İLÇ. AKTAŞ KÖYÜ YAR. VE DAY. DER.
AZDAVAY İLÇESİ KÖYLERİ YARDIMLAŞMA DERNEĞİ
SAMANCI KÖYÜ DERNEĞİ
NEVŞEHİR İLİ AVANOZ İLÇ. ALTINPINAR KÖYÜ SOS. YAR. VE DAY. DER.
KASTAMONU İLİ AZDAVAY İLÇESİ SAMANCI KÖYÜ SOS. YARD. DAY. DER.
KÂĞITHANE İLÇ SOS YARD KALK VE KÜLTÜR HİZ DER
KURŞUNLU KÖPRÜLÜ KÖYÜ SOS. YAR. VE DAY. DER.
ERZURUMLULAR KÜLTÜR VE DAY. DER.
SİNOP İLİ TÜRKERİ İLÇESİ TAŞGÜNEY KÖYÜ KALK. VE YARD. DER.
OTLUKBELİ KÜLTÜR VE YAR. DER.
BAYBURT İLİ DEMİRÖZÜ İLÇ. ÇAKIRÖZÜ KÖYÜ KALK. YAR. DER.
K.HANE KARADENİZLİLER KÜLTÜR VE DAY. DER.
BAYBURT DEMİRÖZÜ GÜNEŞLİ KÖYÜ YARD. VE KÜL. DER. K.HANE ŞB.
SİİRT MERKEZ BAĞTEPE MH. KALK. VE YARD. DER.
ISPARTA İLİ SÜTÇÜLER İLÇESİ HACI AHMETLER KÖY DERN.
SİVAS ZARA KIZIK KÖYÜ DERNEĞİ
ÇAMOLUK KÖROGLU KÖYÜ SOS. YAR. VE GÜZ DER.
SİVAS K.HİSAR YALNIZTEPE KÖYÜ KAL. GÜZ. DER.
KÖSE GÖKÇE KÖYÜ KALKINDIRMA SOS.YAR.DER.
GÜMÜŞHANE MERKEZ GEÇİT KÖYÜ YAŞ. VE KALK. DER.
SİVAS İLİ K.HİSAR İLÇ. AKSEKİ KÖYÜ SOĞANLI MAH. YAŞ. DAY. DER.
KÖSE ÖRENŞAR KÖYÜ YAR. DER.
ERZURUM AŞKALE GÜMÜŞ SEREN KÖYÜ KÜLTÜR YAR. DER.
K.HANE SİNOPLULAR KÜLTÜR TURİZM DAY. VE KALK. DER.
AŞKALE ÇATAL BAYIR KÖYÜ YAR. KALK. VE DAY. DER.
K.HANE EYÜP TUNCELİLER YARD. VE KÜLTÜR DER.
SAMSUN SALI PAZARI AVUT KÖYÜ SOS. KALK. DAY. DER.
KASTAMONU AZDAVAY AKCAÇAM KÖYÜ KALK. VE YAR. DER.
RUMELİ TÜRKLERİ KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DERNEĞİ
K.HANE İLÇ. GÜZ. VE KOR. DER.
OCAK KÖYÜ KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DER.
ORDU İLİ AKKUŞ İLÇESİ YARD. DERNEĞİ KÂĞITHANE ŞUBESİ
SAMSUN İLİ TERMR İLÇ. ÇEVRE KÖYLERİ YAR. DER.
BİTLİS İLİ MERKEZ İLÇESİ AŞAĞI YULAK KÖYÜ SOS. YARD. VE DAY. DER.
ERZİNCAN İLİ REFAHİYE İLÇ. ULUCAK KÖYÜ KÜL. VE DAY. DER.
BEDİR ÖREN KÖYÜ ÇEVRE ORMANINI KOR. KALK. VE YAR. DER.
GÜMÜŞHANE ÖZKÜRTÜN BELDESİ SÜME MAH. KALK. DER.
BOSTAN DERE KÖYÜ YAR. VE DAY. DER.
ERZİNCAN İLİ REFAHİYE İLÇESİ PINARYOLU KÖY DERNEĞİ
GÜMÜŞHANE İLİ SALYAZI KASABASI KÜLTÜR VE SOS. YARD. DER.
SİNOP İLİ AYANCIK İLÇESİ HÜSEYİN BEY KÖYÜ
SİVAS ZARA SEDİLLE KÖYÜ YARDIMLAŞMA
BALKAN TÜRKLERİ DAY. VE KÜLT. DER. VE K.HANE ŞUBESİ
TOKAT REŞADİYE YASYAĞ KÖYÜ DER.
ÇAYYAKA KÖYÜ KALKINDIRMA DERNEĞİ
AŞKALE SAZLI KÖYÜ KALKINDIRMA DER.
ORDU İLİ PERŞEMBE İLÇESİ BEKİRLİ KÖYÜ SOS. YAR. VE DAY. DERNEĞİ
GÜMÜŞHANE İLİ TAMZI KÖYÜ YARD. VE DAY. DERNEĞİ
KOYULHİSAR AYDINLAR KÖYÜ GÜZ. YAR. VE KÜLTÜR DERNEĞİ
SUŞEHRİ AŞAĞI AKÖREN KÖYÜ KALK. VE DAY. VE YAR. DER.
TOKAT İLİ PAZAR İLÇ. ÜZÜ ÖREN KASABASI SOS. YAR. DER.
ERZİNCAN REFAHİYE KUZULU KÖYÜ SOS. YAR. DER.
SİVAS HAFİK SOFULAR KÖYÜ İMAR ETME DAY. KÜLTÜR HİZMETLERİ DER.
TRABZON MAÇKA GALYANLILAR KÖYÜ KAL. SOS. YARD. VE DAY. DERNEĞİ
AKKÖY KÖYÜ KALK. VE SOS. YAR. DER.
SİVAS DİVRİĞİ GÖRENKAYA
SİVAS DOĞANŞAR YEŞİLÇUKUR KÖYÜ YARD. DAY DER.
SİVAS DOĞAN ŞEHİR SÖBÜLER KÖYÜ KAL.VE GÜZ. DER.
GÜNE BAKAN MRK. MAH. KÖYÜ GÜZ. VE KALK. DER.
SİVAS İLİ KANGAL İLÇESİ KABAKÇEVLİĞİ KÖYÜ KÜLTÜR VE DAY. DER.
KASTAMONU İLİ CİDE İLÇ. ALAYAZI KÖYÜ GÜZ. VE KALK. DER.
BOYKAR BOYABAT KARGI SOS. YAR. DAY. DER.
ARDAHAN İLİ DEĞİRMENLİ KÖYÜ DER.
UZUNYOL AYBASAN EDELER VE ÇEVRE KÖYLERİ GÜZ VE KAL. DER.
ERZİNCAN OTLUKBELİ İLÇE. KÜL.YARD.DERN.
AMASYA İLİ TAŞOVA İLÇ. BORABAY KÖYÜ YARD. DERNEĞİ
YEŞİLKÖYLÜLER YARDIMLAŞMA DERNEĞİ
KEMAHLILIAR SOSYAL KÜLTÜR VE YARDIMLAŞMA DERNEĞİ
AŞKALE OCAKLI KÖYÜ KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DERNEĞİ
ERZİN İLİ TERCAN İLÇ. İ. ALTUNKENT KASABA. KÜL. YARD. DERNEĞİ
RUMELİ TÜRKLERİ KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DERNEĞİ GEN. MERK.
SİNOP DERNEKLER FEDERASYONU
SİVAS KOYULHİSAR KAYAÖREN KÖYÜ DERNEĞİ
KÂĞITHANE GİRESUN VE İLÇELERİ EĞİT. KÜLT. VE DAY. DERN.
AKÇAÇAM KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
ALACIK KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
BAŞAKÇAY KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
ÇAMLIBÜK KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
ÇOCUKÖREN KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
KIRMACI KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
KOZLUÖREN KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
MAKSUT KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
MEHMET ÇELEBİ KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
TASKÖY KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
TURNALI KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
YUMACIK KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
ZÜMRÜT KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
TOPUK KÖYÜ DERNEĞİ KASTAMONU
  Sosyal Amaçlı Dernekler ARICILAR MH. ÇEVRE KORUMA DER. ÇAĞLAYAN TEKSTİL İŞCİLERİ SOS. YAR. VE DAY. DER. ÇELİKTEPE SOS. YARD. DAY. DER. EVRENSEL YARD. DAY. DER. GÖNÜL BAĞI YARDIM ORGANİZE EKİBİ GÜLTEPE KÜLTÜR VE YARD. DER. GÜRSEL MAH. SOS. YARD. VE GÜZ DER. GÜRSEL MH. KALK. DAY. VE YARD. DER. HACIBEKTAŞI VELİ KÜLT. VE TAN. DERNEĞİ KÂĞITHANE ŞUBESİ HALK EĞT. MERK. KOR. VE GÜÇLENDİRME DER. HAMİDİYE MAH. SOSY. KÜLT,DAY. DERNEĞİ HARMANTEPE İMAR VE YARD. DER. HUBYAR SULTAN KÜLTÜR VE TANITMA DER. İST. GÜZEL SANATLARI TASAVVUF MUSİKİSİ VE FOLKLORUNU SEVENLER DER. İSTANBUL ELELE KADIN DAYANIŞMA DERNEĞİ K. HANE AVCILIK VE ATICILIK DER. K.HANE İLÇ. SANAYİ SAĞLIK OCAĞI YAP. VE YAŞ. DER. K.HANE İLÇ. TELSİZLER MAH. TERAS KANATLI HAYVANLARI KORUMA VE YAŞ. K.HANE İMC SOS. YARD. DAY. VE KÜLTÜR DER. K.HANE MRK. SAĞLIK OCAGI YAP. VE YAŞ. DER. K.HANE MUHTARLAR DER. K.HANE SAĞLIK OCAKLARINI GEL. VE ÇEVRE SAĞLIK HİZ. DER. K.HANE SİVİL SAVUNMA GÖNÜLLÜ ARAMA KURTARMA DER. K.HANE TELSİZLER MH. SOS. DAY. VE KÜL. DER. KÂĞITHANE FOLKLOR ARAŞ GENÇ. SPOR DER. KÂĞITHANELİLER DER. KONFEKSİYON İŞCİLERİ DER. MOZAİK FOKLOR ARAŞTIRMA KÜLTÜR VE TURİZM DERNEĞİ NURTEPE MH. YARD. VE DAY DER. ORTABAYIR TURİZM GÜZ. DER. SİVİL SAVUNMA MENSUPLARI SOS. YARD. DER. SOSYAL YARD. KÜLT. DAYANIŞMA DERNEĞİ SUSAM GÜVERCİN SEVENLER VE YETİŞTİRENLER DER. TÜRK KARDİYOLOJİ DER. TÜRKİYE FİKİR KÜLTÜR DER UMUT ÇOCUKLARI DERNEĞİ YENİ OLUŞUM DERNEĞİ     Esnaf ve Sivil Toplum Dernekleri AKÜMÜLATÖR SANAYİCİLERİ DER.
ARET – AÇIKHAVA REKLAMCILARI DER.
BEYOĞLU SANAYİCİ VE İŞ ADAMLARI DER.
ÇAĞLAYAN ESNAFLARI YAR. DERNEĞİ
GÜLTEPE ESNAFLARI YARD. DER. 
İST. EMNİYET MD. MUH. ELK. SİS. KURMA İŞL. GELİŞTİRME VE YAŞ. DER.
İST. OTOMOBİLCİLER ESNAF ODASI
İST. OTOPARK VE DOLMUŞ DUAKLARI YÖNETİCİLERİ ESNAF ODASI
İST. ŞÖFÖRLER ESNAF ODASI
İSTANBUL İNŞAATÇILAR DER.
İSTANBUL PAZARCILAR DERN.
İŞ HAYATI DAYANIŞMA DER. 
K.HANE ESNAF VE İŞ ADAMLARI DAY. DER.
K.HANE İLÇ. EMN. MÜD. POL. KAR. BİNALARINI YAP. YAŞ VE KORUMA DER.
K.HANE MİNİBÜS İŞL. VE ŞÖFÖRLERİ YAR. DER.
KÂĞITHANE BAKKALLAR ODASI
KÂĞITHANE BERBERLER ODASI 
KÂĞITHANE BİRLEŞİK ESNAF VE SANATKARLAR ODASI
KÂĞITHANE KAMYON KAMYONET MİNİBÜS OTOMOBİL ŞÖFÖRLER ODASI
KOBİDER – KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELER
NATO CAD. ESNAFLARI VE SAKİNLERİ DAY. DER.
ÖRNEKTEPE İŞ ADAMLARI DER.
TÜRK SERAMİK DER.
TÜRKİYE SÜRVEYAN VE KALFALAR DERNEĞİ İST.ŞUBESİ 
YÖNETİM DANIŞMANLARI DER.

Cami Dernekleri

BALKAN TÜRKLERİ CAMİİ YAŞ. DER.
BAŞ. KON, İMAM GAZALİ CAMİ DERNEĞİ
BEDİR KURAN KURSU YAPT. VE YAŞATMA DER.
BİLALİ HABEŞ CAMİİ KURAN KURSU YAPT. VE YAŞ. DER.
ÇAĞLAN VAKFI
ÇELİKTEPE İMAMI AZAM SEFA CAMİİ YAP. VE YAŞ. DER.
DUTLUK CAMİİ YAP. VE YAŞ. DER.
EMNİYET CAMİİ KURAN KURSU YAPT. VE YAŞ. DER.
GÜRSEL MH. SEVİLEN SK. AKŞEMSETTİN C.YAP.YAŞ.D.
H.TEPE MERK. CAM. KURAN KURSU YAP. YAŞ. DER.
HACI HATİCE D. CAM. K. KURSU YAPT. VE YAŞ. DER.
HARMANTEPE CEMRE CAMİİ YAPT. VE KALK. DER.
HAZRETİ ALİ CAMİİ YAP. VE ONARMA DER.
HUZUR CAMİİ YAPTIRMA VE YAŞT DER
HÜRRİYET MH Y. EMRE CAMİİ YAP. VE YAŞ. DER.
HZ. EBUBEKİR CAMİİ YAPT. VE YAŞ. DER.
HZ.ALİ CAMİİ YAPTIRMA YAŞATMA DER.
İHRAMI ZADE CAMİİ YAP. VE YAŞ. DER.
K.HANE A. KAYA TALB. YURDU KURS VE OKL. TALEBELERİNE YAR. DER.
K.HANE ARICILAR YEŞİL CAMİİ YAP. VE YAŞ. DER.
K.HANE DAYE HATUN CAM. ONAR. YAŞATMA DER.
K.HANE GÜLTEPE MER. CAMİİ YAPMA YAŞATMA DER.
K.HANE HÜRRİYET MH. TAŞOCAĞI C.İNŞA VE KOR.DER.
K.HANE MRK. KURAN KURSU AÇMA VE YAŞ. DER.
K.HANE MRK.HAVUZLAR CAMİİ YAP. ONAR. GÜZ. DER.
K.HANE NİŞANTAŞLAR CA. YAP. YAŞATMA DER.
K.HANE SÜLEYMANİYE CAMİİ YAPT. VE YAŞATMA DER.
K.HANE Ş.TEPE MH. MER. CAM. YAPT. ONARMA YAŞ. DER.
KÂĞITHANE SADABAD EĞİT. KÜLTÜR DER.
LALE CAMİİ YAPTIRMA VE YAŞ. DER.
M. FEVZİ ÇAKMAK CAMİİ YAPT. İDARE ETTİRME DER.
MEHMET EFENDİ CAMİİ YAPTIRMA VE YAŞATMA DER
MESCİDİ NUR CAMİİ KURAN KURSU YAPT. VE YAŞATMA DER.
MRK. MAH. EMEKEVLER CAMİİ YAP. YAŞ. DER.
NURTEPE UHUT CAMİİ YAPT. VE YAŞATMA DER.
OKMEYDANI TAŞOCAGI A. HATİPOĞ. C. YAP. YAŞ. DER.
ORTABAYIR Ç.TEPE AYDINLAR CA. YAP. YAŞ. DER
ORTABAYIR MH. MESCİDİ AKSA CAMİİ YAPT. VE YAŞ DER.
ÖRNEKTEPE CAMİİ YAPT. VE YAŞ DER.
S.TEPE ULUBATLI HASAN CAMİİ YAP. DER.
SANAYİ MAH.MERKEZ CAMİ K.KURSU YAP. YAŞ. DER.
SANAYİ MH. BEŞYOL CAMİİ YAPT. VE ONARMA DER.
SEMERKANT CAMİ YAP. YAŞ. DERNEĞİ
SEYRANTEPE BARBAROS CAMİİ YAR VE İDAME ET DER
SULTAN MELİK CAMİİ VE K.KURSU YAP. VE KORUMA DER.
ŞİRİNTEPE BARBOROS CAMİİ YAP. VE YAŞ. DER.
ŞİRİNTEPE MEVLANA CAMİİ YAP. VE YAŞATMA DER.
T.PAŞA MAH. BERAT CAMİİ YAP. VE YAŞ. DER.
ULU CAMİİ VE KURAN KURSU YAPT. VE YAŞATMA DER.
VEYSEL KARANİ YILDIZ CAMİİ YAPT. VE YAŞ. DER.
Y. KEMAL MH. TANRIÖVER C.YAP. YAŞ. ONAR. GÜZ. DER.
YAVUZ SULTAN SELİM CAMİİ YAPT. VE YAŞATMA DER.
YEŞİLCE MH. HALİLÜRRAHMAN CA. YAP. ONARMA DER.
YUNUS EMRE CAMİİ DERNEĞİ

Spor Kulüpleri ve Dernekleri

ABİDE-İ HÜRRİYET SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
GÜLTEPE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
GÜMÜŞHANE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
GÜNYAMAÇ SPOR DERNEĞİ
GÜRSEL SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
HARMANTEPE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
HAVUZLAR SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
HÜRRİYET EĞİTİM SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
HÜRRİYET GÜCÜ SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
İSTANBUL MODEL OTO. SPORLARI KULÜBÜ DERNEĞİ
KÂĞITHANE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
BAYBURT SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
KÂĞITHANESADABAT SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
KAHRAMAN TEKVANDO İHTİSAS KULÜBÜ DERNEĞİ
KARATE-DO HAKEMLERİ DERNEĞİ
KARDEŞ SPOR MERKEZİ DERNEĞİ
NURTEPE GÜNEY YILDIZI SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
NURTEPE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
ORTABAYIR GÜCÜ SPOR DERNEĞİ
ÖRNEKTEPE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
ÖZ SADABAD GENÇLİK SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
ÖZ TELSİZLER SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
ÇAĞLAYAN GENÇLER BİRLİĞİ SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
SANAYİ SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
SEYRANTEPE-YEŞİLCE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
SPORTİF VÜCUT GELİŞTİRME İHTİSAS KLUBÜ DERNEĞİ
ŞENPAZAR SOS. YARD. KÜLT. VE SPOR DERNEĞİ
ŞİRİNTEPE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
TALATPAŞA SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
TERASEVLER SPOR KULÜBÜ
TUZLAGÖZÜ SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
TÜM WADO-RYU KARATE ORGANİZASYONU DERN.
YAHYAKEMAL İDMANYURDU SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
ÇATALZEYTİN ZÜMRÜT 80 SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
YAHYAKEMAL SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
YAHYAKEMAL TAYFUN SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
KÂĞITHANE HASBAHÇE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
KÂĞITHANE AMAT. SPOR KULP. DEST. DERNEĞİ
SANAYİ SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
KÂĞITHANE SPOR KULÜBÜ SPOR KULÜPLERİ BİRLİĞİ
ETİLER SOROPTİMİST KULÜBÜ DER.
İST. SOROPTİMİST KULUBÜ DER.
 LEVENT SOROPTİMİST KULÜBÜ DER.
BOĞAZİÇİ SOROPTİMİST KULÜBÜ DER.
ÇELİKTEPE SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
 JUDO SPORLARI KULÜBÜ DER. GÜLTEPE ŞB.
TÜRKİYE SOROPTİMİST KULÜPLERİ FED.
ŞİŞLİ SOROPTİMİST KULÜBÜ DER.
HUZUR GENÇLİK SPOR KULÜBÜ DER.
SANAYİ ALPEREN SPOR KULÜBÜ DER.
ÇELİKTEPE SPOR KLUBÜ
KÜREK SPORUNU GÜÇLENDİRME DER.
 ÇATALZEYTİN SPOR KULÜBÜ
ÇELİKTEPE ÜMİT SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
ÇELİKTEPE WADO-RYU İHTİSAS KULÜBÜ DERNEĞİ
 GÜLTEPE FİDAN WADO-RYU KARATE DERNEĞİ
GÜLTEPE GENÇLER BİRLİĞİ SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ

Kâğıthane İlçesinde yaşayanların bu derece yoğun bir şekilde, sosyal örgütlenmeye gitmiş olması, bir yandan toplu olarak seçmene ulaşma ve etkileme imkanı sunarken, diğer yandan, kesin kanaat sahibi seçmen sayısını yükseltmektedir. Kitlesel olarak karar alma eğiliminde olan seçmenin, bireysel projelerle etkilenmesi zorlaşmaktadır. Böylesi bir sosyal yapıda, sosyal belediyecilik ve sosyal demokrat projelerin seçmeni yönlendirme katsayısı da düşecektir.

3.Mahalleler

İlçe toplam 19 mahalleden oluşmaktadır. Bu mahalleler,

Çağlayan
Çeliktepe
Emniyet Evleri
Emniyet
Gültepe
Gürsel
Hamidiye
Harmantepe
Hürriyet
Mehmet Akif Ersoy
Merkez
Nurtepe
Ortabayır
Sanayi
Seyrantepe
Şirintepe
Talatpaşa
Telsizler
Yahya Kemal
Yeşilce mahalleleridir.

IV. SİYASİ ANALİZ

Kâğıthane İlçesinin sosyal yapısı, yerel seçimler açısından seçmene dokunan projeler geliştirmeyi zorlaştırmaktadır. Partimiz açısından kazanılması güç gözüken ilçelerden biridir.

Kâğıthane seçmeni, inanç ve hemşehrilik gruplaşması üzerinden seçim tercihlerini belirleme eğilimindedir. Bu doğrultuda ve kitlesel olarak seçim tercihlerini ortaya koyan halk genel olarak aynı partiye oy vermektedirler. Parti değiştirme ve seçimlerde farklı tercih belirleme, yoğun sosyal network nedeniyle oldukça zordur.

Kâğıthane adayının kimliği, projeleri ve bunların anlatımı çok önemlidir. İlçe halkının imar ve planlamaya ilişkin sorunlarına çözüm üretilebilmesi için geçmişte yaptığımız geniş katılımlı bilgilendirme ve çözüm toplantılarının sağladığı avantaj kullanılacaktır.

Hemşehri dayanışması fazlasıyla güçlüdür. Bu gruplara ulaşabilecek kişiler aracılığıyla, yüz yüze projelerin anlatılması gereksinimi kendini fazlasıyla hissettirmektedir.

Kâğıthane, merkezi hükümetin, siyasi ve ekonomik gücünü kullanarak üzerinde durduğu ve önem verdiği ilçelerden biridir. Hükümetin oluşturduğu yoğun baskı nedeniyle, İlçede seçimlerin kazanılması için özel projeler üretilmesi ve seçmen üzerinde çalışılması gerekmektedir.

2009 seçim sonuçları

Parti Aday Oy Sayısı Oy Oranı
Adalet ve Kalkınma Partisi Fazlı Kılıç 98.686  %43,72
Cumhuriyet Halk Partisi Zeynel Öztürk 51.241  %22,70
Milliyetçi Hareket Partisi Hasan Hüzeyin Ceylan 32.422  %14,36
Saadet Partisi Celal Çoban 22.468  %9,95
Demokratik Toplum Partisi İsa Yıldız 8.619  %3,82
Büyük Birlik Partisi Şaban Hacıoğlu 5.180  %2,29
Demokratik Sol Parti Nesrin Altın 4.293  %1,90
Demokrat Parti Çetin Ağır 993  %0,44
Anavatan Partisi Mihriban Yezel 937  %0,42
Bağımsız Türkiye Partisi Bayram Özdemir 392  %0,17
Türkiye Komünist Partisi Nadir Çetin 266  %0,12
Liberal Demokrat Parti Ali Çelik 156  %0,07
Bağımsız Ufuk Erim 88  %0,03
Kazanan Parti Kazanan Aday Toplam Geçerli Oy Toplam Oy Oranı
Adalet ve Kalkınma Partisi Fazlı Kılıç 225.741  %100

2011 seçim sonuçları

1. AK PARTİ –  Adalet ve Kalkınma Partisi 55,08 136.304 2. CHP –  Cumhuriyet Halk Partisi 23,87 59.086 3. MHP –  Milliyetçi Hareket Partisi 10,67 26.400 4. SIRRI SÜREYYA ÖNDER 3,82 9.443 5. SP –  Saadet Partisi 2,27 5.615 6. BBP –  Büyük Birlik Partisi 0,93 2.295 7. HAS –  Halkın Sesi Partisi 0,85 2.095 8. HEPAR –  Hak ve Eşitlik Partisi 0,40 1.000 9. DP –  Demokrat Parti 0,36 891 10. DSP –  Demokratik Sol Parti 0,32 802 11. ÇETİN DOĞAN 0,22 534 12. TKP –  Türkiye Komünist Partisi 0,15 377 13. MP –  Millet Partisi 0,14 340 14. MMP –  Milliyetçi ve Muhafazakâr Parti 0,05 127 15. LDP –  Liberal Demokrat Parti 0,04 104 16. DYP –  Doğru Yol Partisi 0,00 9 17. EMEP –  Emek Partisi 0,00 6    

V.SOSYAL VE TEKNİK ALTYAPI ANALİZİ

Kâğıthane İlçesi, arazi altyapısı olarak sosyal ve teknik donatı yatırımlarının yapılmasını masraflı ve zor olmasına neden olmaktadır.

1.Yol Altyapısı

E-5 ve TEM otoyollar arasında kalması ilçeye ulaşımı kolaylaştırmakla beraber, ilçe içerisi ulaşımda sıkıntılar yaşanmaktadır.

Plansız yapılaşma nedeniyle noktalar arası gidiş olması gerekenin çok uzağındadır.

Caddeler nispeten ihtiyaca karşılık verse dahi, sokaklarda sıkıntı büyüktür. Dar sokaklar, ilçenin semtlerinde ulaşımı zorlaştırmakta ve trafik akışını durma noktasına getirmektedir.

Yol ve sokak altyapısının standartlarının çok gerisinde olması, kamu hizmetlerinde soruna yol açtığı gibi, kamu düzeninin sağlanması ve korunması bakımından sorunlara yol açmaktadır.

2.Otopark

İlçe otopark sorununu çözmek için katlı otopark yapımında İBB ile işbirliği içinde olsa dahi soruna henüz çözüm bulunamamıştır. Projesi yapılan 2 yer altı otoparkı tamamlanmıştır. Ancak, İBB hesaplarına göre 33 otopark ihtiyacı daha bulunmaktadır.

Şehir içi her noktanın park alanı olarak kullanılıyor olması trafik sıkıntısını büyütmektedir. Otopark hizmetinin verilememesi, cadde ve sokakların bütününün otopark olarak kullanılmasının zorunlu hale getirmektedir. Cadde ve sokaklarda yoğunlaşan parklar, araç trafiği bir yana, sokaklarda insan trafiğinin dahi rahat akışını dahi ciddi bir şekilde zorlaştırmaktadır.

3.Ulaşım

Yol altyapısı ve trafik sıkışıklığı, Kâğıthane İlçesinde ulaşımı zorlaştırdığı gibi, İlçeye ulaşımı ve İlçeden diğer semtlere yapılacak ulaşımı da içinden çıkılmaz bir hale getirmektedir. Kâğıthane İlçesinin temel sorunlarından biri olarak ulaşımda yaşanan aksamalar karşımıza çıkar. Sorunun çözümlenebilmesi için ulaşım planlarının baştan ele alınması gerekmektedir.

Çok sayıda otobüs ve minibüs hattının bulunduğu ilçede plansızlık nedeniyle ihtiyaçlar karşılanamamaktadır.

Her iki otoyolun köprü trafiği ile kesiliyor olmasından dolayı ilçenin kaçış güzergahı haline gelmesi de trafik sorununun büyümesine neden olmaktadır.

Kâğıthane İlçesinin ulaşım ve trafik sorununun çözümlenmesi, İstanbul’un genel trafik sorununun çözümlenmesiyle yakından ilişkilidir.

4.Yeşil Alan

İlçede kişi başına düşen yeşil alan miktarı son yapılan park ve projelerle 7.5 m2 seviyesine yükselmiştir.

Kâğıthane İlçesinin konumu, yeşil alan miktarının standartlara uygun hale getirilmesini kolaylaştırmaktadır.

5.Eğitim

Kâğıthane ilçesinde 1 ana okulu, 47 ilköğretim okulu, 13 lise bulunmaktadır.

Çağdaş Yaşam Eşref ve Sadullah Kıray Anaokulu 
 
Ahmet Çuhadaroğlu İlköğretim Okulu
Ali Fuat Cebesoy İlköğretim Okulu
Arıcılar İlköğretim Okulu
Aşık Veysel İlköğretim Okulu
Atatürk İlköğretim Okulu
Cemil Meriç İlköğretim Okulu
Cengizhan İlköğretim Okulu
Cevdet Şamikoğlu İlköğretim Okulu
Cumhuriyet İlköğretim Okulu
Çağlayan İlköğretim Okulu
Çeliktepe İlköğretim Okulu
Ferit Aysan Çağdaş Yaşam İlköğretim Okulu
Fındıklı İlköğretim Okulu
Osman Gazi İlköğretim Okulu
Gültepe İlköğretim Okulu
Günebakan İlköğretim Okulu
Gürsel İlköğretim Okulu
Hacı Ethem Üktem İlköğretim Okulu
Hamidiye İlköğretim Okulu
Harmantepe İlköğretim Okulu
Hasbahçe İlköğretim Okulu
Hasdal İlköğretim Okulu
İmece İlköğretim Okulu
İsmail Erez İlköğretim Okulu
Kâğıthane Merkez İlköğretim Okulu
Kemal Halil Tanır İlköğretim Okulu
Kocatepe İlköğretim Okulu
Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu
Mehmet Rıfat Yalman İlköğretim Okulu
Metehan İlköğretim Okulu
Osman Faruk Verimer İlköğretim Okulu
Osman Tevfik Yalman İlköğretim Okulu
Önder İlköğretim Okulu
Profilo Barış İlköğretim Okulu
Refet Angın İlköğretim Okulu
Şair Yahya Kemal İlköğretim Okulu
Seyrantepe İlköğretim Okulu
Şehit Adem Yavuz İlköğretim Okulu
Tınaztepe İlköğretim Okulu
Ticaret Odası İlköğretim Okulu
Tülin Manço İlköğretim Okulu
Vasfi Çobanoğlu İlköğretim Okulu
Yaşar Doğu İlköğretim Okulu
Zafer İlköğretim Okulu
Zişan Alkoç İlköğretim Okulu
Ziyapaşa İlköğretim Okulu
Zuhal İlköğretim Okulu 
Ahmet Buhan Lisesi
Cengizhan Anadolu Lisesi
Ekrem Cevahir İmam Hatip ve Anadolu İ.H.L
Gültepe Lisesi
Gültepe Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi
İst.Ticaret Odasi Tic.Mes.L.ve And.Tic.M.L
İstanbul Vali Hayri Kozakçıoğlu Tic.Mes.Lis.
Kâğıthane Anadolu Lisesi
Kâğıthane İHKİB Hazır Giyim Meslek Lisesi
Kâğıthane İmam Hatip Lisesi ve Anadolu İ.H.L.
Kâğıthane Lisesi
Profilo Ana.Tek.Lis., Ana.Mes.Lis.
Seyrantepe Dr. Sadık Ahmet Lisesi 

6.Sağlık

İlçede 1 devlet, üç de özel hastane bulunmaktadır. Bu sağlık tesisleri;

T.C.S.B. KÂĞITHANE DEVLET HASTANESİ
HOSPITALIUM MEDİCAL GROUP – HOSPITALIUM SAĞLIK DANIŞMANLIK TAAHHÜT HİZMETLERİ LTD.ŞTİ.
ÖZEL GÜLTEPE AVICENNA HASTANESİ – GÜLTEPE ENSAR SAĞLIK HİZMETLERİ SAN. VE TİC.LTD.ŞTİ.
ÖZEL LEVENT HASTANESİ – İMECE SAĞLIK HİZMETLERİ TİC.LTD.ŞTİ.

İlçede ayrıca 4 poliklinik yer almaktadır.

ÖZEL ANADOLU SEVGİ POLİKLİNİĞİ – ÖZEL ANADOLU SEVGİ POLİKLİNİĞİ LTD.ŞTİ.
ÖZEL ÇAĞDAŞ TIP POLİKLİNİĞİ – ÖZEL ÇAĞDAŞ TIP SAĞLIK HİZMETLERİ TİC.LTD.ŞTİ.
ÖZEL DEDEOĞLU POLİKLİNİĞİ – DEDEOĞLU SAĞLIK İNŞAAT TİC.LTD.ŞTİ.
T.C.S.B. OKMEYDANI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ – KÂĞITHANE SEMT POLİKLİNİĞİ

7.İbadethaneler

Kâğıthane İlçesi genelinde 71 camii bulunmaktadır.

Bu camilerden en yoğun olanlar;

Abide-i Hürriyet Camii
Aydınlar Camii
Cengiz Topel Camii
Çağlayan Çarşı Camii
Çağlayan Yeni Camii
Çeliktepe Merkez Camii
Dayehatun Camii
Dutluk Camii
Emniyetevleri Camii
Gültepe Merkez Camii
H.Fehmi Özsut Camii
H.Hatice Dursun Camii
Havuzlar Ulu Camii
İmam-ı Azam Cami
Ortabayır Merkez Camii
Sadabad Camii
Yavuz Sultan Selim Camii

Camileridir.

VI. EKONOMİ

Ticaret ve Sanayi kuruluşlarının İstanbul ili ve içindeki yerleşim yerlerinden Kâğıthane yakasında toplandığı, sanayi kuruluşları ile önemli bir yer tuttuğu gözlenmektedir. 1955-1960 yıllarında, burada kurulan fabrika ve imalathaneler, yalnız İstanbul değil, Türkiye gereksinmelerine cevap verecek kapasitedirler. Bunların ihracatta büyük bir önemi ve yeri vardır. Bu sanayi kuruluşlarının çektiği nüfus, zamanla yeni yerleşmelere yol açmış, aile içinde çalışmaların başka sektörlere de dağılarak, yeni iş kollarının doğmasına yol aşmıştır.

İlçede Sanayi Mahallesi, Oto Sanayi Sitesi, Mensucat fabrikaları, Plastik ve Kimyasal madde fabrikaları, mermer sanayi, cam imalathaneleri, tekstil imalathaneleri, Maya ve çeşitli gıda sanayi, balık ağı, fabrikaları ve ev eşyaları başlı çalarıdır. İlçede mevcut fabrika ve sanayi kuruluşlarının önemlilerinin listesi aşağıya çıkarılmıştır. Kâğıthane ekonomisi KOBİ, küçük üretim atölyeleri ve ticarethanelere dayanmaktadır.

Büyük Sanayi 15
Küçük isletmeler 8278
Toplam 8293

İlçedeki ağırlığına göre ekonomik faaliyetler: Filmcilik, reklamcılık, tiyatro, sinema, yerli film ihracatçıları, inşaat, sıhhi ve ısı tesisatı malzeme ve cihazları, elektrik te­sisat malzemesi ve elektronik, kitap, matbaa, karton kutu, özel eğitim ve öğretim kurum ve kuruluşları, otel, lokanta ve eğlence yerleri, bilgisa­yar, büro makineleri ve kırtasiye, taşıt araçları servis ve bakim istasyonlar, şehir içi insan taşımacılığı şeklinde sıralanmaktadır.

İldeki ağırlığına göre sırlamada: Filmcilik, reklamcılık, tiyatro, sinema, yerli film ihracatçılar, sıhhi ve ısı tesisatı malzeme ve cihazları, kitap, matbaa, karton ku­tu, özel eğitim ve öğretim kurum ve kuruluşları, otel, lokanta ve eğlence yerleri, taşıt araçları servis ve bakım istasyonları, trafik müşavirleri bulunmaktadır.

VII. SORUNLAR, ÇÖZÜMLER VE PROJELER

Topoğrafik yapısının engebeli olması, resmi belgelerde sorun olarak değerlendirilmektedir. Belediyenin hizmet üretememe ya da hizmetin kalitesizliğine arazi yapısını gerekçe göstermesi, siyaseten anlaşılabilir bir durum olmakla birlikte, hukuken anlamsızdır. Zira, bir yerleşim yerinin belirlenmesinde yetkili olan idare, belediyedir. Belediye, görev alanında bulunan arazilerin bilimsel ve teknik incelemesini yapmak suretiyle yerleşime elverişli olup olmadığını belirlemekle yükümlüdür. İmar planlamasının raporlama aşamasında arazi tespitlerinin bütün detaylarıyla birlikte yapılması gerekir. Bunun sonucunda, yapılaşmaya uygun görülen araziler üzerinde planlamaya gidilerek plan hükümlerinin oluşturulması ve buna bağlı olarak düzenli-sağlıklı-estetik bir yapılaşmayla kentin ya da kentsel bölgenin şekillenmesi gerekir. Raporlama çalışmalarında, bir arazinin yapılaşmaya elverişsiz olduğu tespiti yapılmışsa, bu arazi üzerinde her türlü yerleşimin yine belediye tarafından engellenmesi gerekir. Belediyeye tanınan kolluk yetkisinin geri planında bu gereklilikler yer almaktadır. Bütün bu açıklamalara ek olarak, incelemesi yapılmamış araziler üzerinde yapılaşmanın da imar kolluk yetkisi kullanılarak, belediyeler tarafından önlenmesi gerekir. Belediye, görev ve sorumluluğunun gereğini yerine getirmeyerek ortaya çıkmasına neden olduğu yanlış yere yapılaşma sorununu, bugün yürütmesi gereken hizmetlerin aksamasına gerekçe olarak sunarsa, bunun cevabının seçmen tarafından verilmesi gerekir. Bu cevap içinse seçmenin bilgilenme ve doğrulardan, yalanlardan ve talanlardan haberdar kılınması gerekir.

 İstanbul’un ilk ve en eski gecekondu bölgesi olduğu ve bu durumun bir sorun olarak karşımıza çıktığı tespiti önemlidir. Gecekondulaşma idarenin görevini gereği gibi yapmamış olmasından doğan bir sonuçtur. Bu sonucun ortadan kaldırılmasına yönelik olarak bir çok Kanuni düzenleme yapılmış, dönüşümün sağlanmasına yönelik imkânlar verilmişse de beklenen sonuç alınamamıştır. Gecekonduyla mücadele, tapu tahsis belgesi verilmesi, kentsel dönüşüm ve en sonunda afet riskinin önlenmesine yönelik olarak kamu gücü kullanılarak dönüştürme uygulamalarının hedef alanı Kâğıthane’dir. Afet riski dönüştürmesinin toplumda yaratmış olduğu tedirginlerin giderilmesini sağlayacak projeler üretilmesi esas olmalıdır. Bu noktada kentsel bütünlük içerisinde, herkes dahil edilerek, plan kararlarıyla teşvik edilerek, tarafları ikna edilerek, yerel ihtiyaçlar doğrultusunda bir kentsel dönüşüm uygulamasına ihtiyaç vardır. Partimizin yerel seçimlerde ülke genelinde kullanabileceği kentsel dönüşüm modeli içerisinde, her vatandaş kollanıp, yasal durumu ne olursa olsun, ruhsat ve iskan konusu da ne durumda olursa olsun, bütün yapılar, dönüşüme dahil edilerek, her yapının hukuki durumu, riskleri ve nitelikleri dikkate alınarak bir kentsel dönüşüm modeli ortaya konulmalıdır.

Beyoğlu Okmeydanı bölgesinde yoğun olarak karşımıza çıkan tapu tahsis belgesi sorunu, Kâğıthane İlçesinde de karşımıza çıkmaktadır. 2981 sayılı Kanunla getirilen bir düzenlemeyle, kişilere bir hak tanınmış, gerekli ödemeler yapılmak suretiyle, ileride tapuya dönüştürülmek üzere tapu tahsis belgesi verilmiştir. Verilen tapu tahsis belgelerinin tapuya dönüştürülmesinin tek koşulu bölgenin ıslah imar planı yapılarak düzenli-sağlıklı ve estetik bir kentin ortaya çıkarılmasının sağlanmasıdır. Bir başka ifadeyle öncelikle imar planında düzenleme yapılacak, yapılan plan doğrultusunda kentin düzenlenmesi ve dönüşümü sağlanırken maliklere tapuları verilecektir. 29 yıl geçmesine rağmen bu dönüşüm sağlanmamış ve kişilerin tapuları verilmemiştir. Yeni dönemde, tapu tahsis belgelerinin hak sahiplerine verilmesi gecikmiş bir hakkın yerine getirilmesi olacaktır. Tapu tahsis belgelerinin tapuya dönüştürülmesine yönelik imar planlama, programlama ve uygulama sürecinin tamamlanması ve mülkiyet sorunlarının çözümlenmesi yönündeki partimiz politikalarının doğru anlatılması, birbirleriyle yakın ilişkide olan, hemşehri ya da inanç grubu birlikteliği içersindeki Beyoğlu-Okmeydanı ve Kâğıthane seçmenlerinin tercihlerinin birlikte evrilmesini sağlayacaktır.

Kâğıthane İlçesinde mevcut yapılar, hem depreme dayanıklılık bakımından eski ve niteliksiz bir durumdadır, hem de plansız bir şekilde yapılmışlardır. İlçenin yapılarının tamamen elden geçirilmesi, yenilenmesi gerekenlerin yıkılıp yeniden inşasının sağlanması, güçlendirilmesi gerekenlere bu yönde müdahale edilmesi, yerlerinden kaldırılması gerekenlerin ise, işbirliği içerisinde ve maliklerin hakları korunarak daha elverişli alanlarda inşa edilmesi yönünde, sosyal kentsel dönüşüm modelinin uygulamaya konulması gerekir. Afet riskiyle mücadele sosyal belediyeciliğin temelini oluşturur. Sorumluluk alanında yaşayan insanların can ve mal güvenliğini sağlayamayan bir belediyenin sosyal gereklilikleri dikkate alan bir yerel yönetim olarak ortaya çıkması güç olacaktır.

 Hemşehrilik ilişkilerinin yoğunluğu nedeniyle kentlilik bilincinin oluşmaması, Kâğıthane İlçesinde beklenen bir durumdur. İlçe genelinde çok sıkı bir hemşehrilik ve akrabalık ilişkisi içerisinde olan birçok grup bulunmaktadır. Çoğunlukla bir dernek çatısı altında toplanan bu insanların, kederleri, sevinçleri, umutları ve yarına dair beklentileri ortaktır. Sosyal projeler üretilerek, bu birlikteliğin sağlandığı olumlu enerjiden yararlanmak suretiyle, Kâğıthane’de yaşayan insanların kente entegrasyonunun sağlanması mümkündür.

Sosyolojik olarak, ortak bir kent bilinci oluşturmanın ilk gerekliliği, Kâğıthane’li olmayı bir övünç kaynağı haline getirmektir. Altyapısı sorunlu, yapılarında afet riski olan bir kentsel alanda yaşamaktan dolayı gurur duyacak insan bulmak zor olacaktır. Uzun yıllar aynı anlayış tarafından idare edilmekle birlikte, Kâğıthane İlçesine prestij kazandıracak projeler üretilememiştir. Öncelikle, İlçenin sahip olduğu imkanların doğru bir şekilde araştırılması, geliştirilme imkanı olan projelerin belirlenmesi ve bu doğrultuda geleceğin planlanması doğru olacaktır. İlçe sınırları içerisinde bulunan Arıcılar yerleşim alanının bu anlamda değerlendirilmesi, Kâğıthane’ye farklı bir görünüm kazandırabilecektir. Kentlilik bilinci oluşturmak için gereken ikinci koşul, sosyal konularda çok duyarlı olan İlçe halkının ortak projeler etrafında toplanmasının sağlanmasıdır. İlçeyle bağlantılı bir sorunun birlikte üstesinden gelen insanların entegrasyon ve kentlilik bilinci noktasında ilerlemeler sağlaması beklenir. Kentlilik bilincinin artırılmasında üçüncü gereklilik olarak, sosyal ve kültürel eğitim programlarının açılması, sertifika kurslarının yapılması suretiyle kişilerin kendileri hakkındaki algılarının olumlu yönde değiştirilmesi karşımıza çıkar. Dördüncü olarak, iş ve meslek edindirme ya da işgücünü nitelikli hale getirmeye yönelik mesleki ve teknik eğitim programlarının da kentlilik bilincinin gelişmesi ve ilçeyle entegrasyona katkı sağlayacağı dikkate alınmalıdır.

Sosyal yardıma ihtiyaç duyan nüfusun çokluğu sorunu, sosyo-ekonomik sorunların yoğunluğu şeklinde ifade edilebilir. Merkezi idare tarafından verilen yardımlara bağlı olarak yaşamların sürdürme noktasında olan seçmenlerin bulunduğu bir ilçede, demokratik bir seçimden bahsedilemez. İnsanların iradesinin herhangi bir şekilde yönlendirilmesi, demokrasi dışında bir yönetimin habercisidir. Ekonomik, siyasi ya da şiddet içeren, ne türden olursa olsun, seçmen iradesinin baskılanmasının önüne geçilmesi gerekir. Bu noktada, belediye olarak, ilçenin genel olarak nüfus ve ekonomik durum analizini yaparak, sosyal yardımlar konusunu, entegrasyonun da bir aracı olarak kullanmak suretiyle çözümler üretilmesi tercih edilmelidir.

İşsizlik, İstanbul genelinde yoğun olarak karşımıza çıkan bir sorundur. Bununla birlikte işsizlik, Kâğıthane için çok daha yoğun etkileri olan bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. İlçe sınırları içerisinde ya da yakın çevrede var olan üretim tesislerinin, ticari birimlerin ve işletmelerin iş gücü ihtiyacını karşılamak üzere yapılacak bir ihtiyaç analizine bağlı olarak, mesleki ve teknik eğitim verilerek, işgücünün nitelikli hale getirilmesi bir sosyal proje olarak düşünülmelidir. Verilen eğitim sonrasında nitelikli hale gelen işgücünün uygun alanlarda ve ekonomik olarak daha uygun koşullarda istihdamı sağlanabilecektir.

Güvenlik sorunu, sosyo-ekonomik sorunlarla birlikte kendini gösteren bir durumdur. Güvenlik sorunlarının kolluk güçleri tarafından çözümlenmesi esas olmakla birlikte, yapılan plan çalışmalarıyla, ihtiyaç doğrultusunda kolluk karakollarının konumlandırılması güvenlik sorununun çözümünün ilk aşamasını oluşturacaktır. Etkin yerlerde yapılandırılmış olan karakollar daha etkin olarak ihtiyaca cevap verecektir. İkinci olarak, mahalleler üzerinden, seçim sürecinde ve sonrasında görev yapacak mahalle gönüllüleri, güvenlik konusunda da kolluğa destek rolü üstlenecektir. Özel güvenlik elamanı görevlendirilmesi çözümün bir başka parçasını oluşturacaktır.

İlçe belediyesinden çok İBB’nin müdahale etmesi Kâğıthane’nin dengesini bozmuştur. İlçenin her meselesinde müdahale eden büyükşehir belediyesi, ilçe belediyesinin varlığını ortadan kaldırmış, adeta büyükşehir belediyesinin şubesi görüntüsü oluşturmuştur. Yerel yönetimlerin halka indirilmesi amacıyla yerel yönetimlerin yerelleşmesi projesi başlatan bir parti olarak, toplumun sorunlarına birinci elden çözüm sunacak bir ilçe belediyesi vaat edilmesi etkili olacaktır.

Yatırım eksiği, Kâğıthane İlçesinin köy görünümünden kurtulmasını engellemektedir. Oysa İlçenin bulunduğu konum, özel projelerle saygın bir yerleşim yeri olmasını mümkün kılacak durumdadır. Ancak, yatırımcılar ve kamu yatırımları, ilçenin temel sorunlarını çözüme kavuşturmakta yetersiz kalmasının da etkisiyle, Kâğıthane’ye gelmekten kaçınmaktadırlar. Yatırımın İlçeye gelmesinin temel koşulu olarak, teknik ve sosyal altyapı sorunlarının ivedilikle çözüme kavuşturulması gerekir.

Kâğıthane İlçesi, göç almaya devam etmektedir. İlçeye yönelen göçün gerisinde, hukuka aykırı yapılaşmaların sağladığı kolaylıkla konut bulmanın maliyetinin düşük olması ve ilçe halkı arasında var olan yoğun hemşehri dayanışmasıdır. Merkezi idare tarafından verilen yardımların bu ilçede daha etkin verilmesi şeklinde örtülü bir teşvikin varlığından da bahsedilebilir. Göç baskısının kontrol altına alınması, ilçedeki yapılaşmaların imar mevzuatına uygun hale getirilmesiyle mümkün olacaktır. Bu noktada daha önce vurgulandığı üzere, ilçe genelinde sosyal niteliği ağır basan bir kentsel dönüşüm projesinin bir an önce başlatılması gerekir. Mevcut yapıların sorunları çözülerek mevzuata uygun hale getirildikten sonra, imar kolluk yetkilerinin etkin bir şekilde kullanılması suretiyle hukuka aykırı yapılaşmaların gündemden tamamen kaldırılması gerekir.

İlçenin kendi içindeki gelir dengesizliğinin yarattığı sorunlar, sosyal sorunları da beraberinde getirecektir. Gelir dengesinin sağlanması, sosyal proje ve eğitimlerle kişilerin güçlendirilmesi, eğitim çağındaki çocukların desteklenmesine yönelik olarak ailenin eğitim masrafına katkı sağlanması, işgücünün niteliğinin artırılması ve iş imkanlarının genişletilmesi, yardıma muhtaç insanların desteklenmesi ve benzeri projelerle, ekonomik olarak, alt eşiğin altında kalan kişilerin desteklenmesi gerekir. 1982 Anayasasının 2 ve 5.maddelerinde devlete yüklenen görevin gereğinin yerine getirilmesinin bir yansıması olarak, sosyal belediyecilik faaliyetlerine ağırlık verilmesi doğru olacaktır.

VIII. TARAFIMIZDAN İLÇEYE YÖNELİK YAPILAN FAALİYETLER

Kâğıthane seçmeninin tercihinin partimize yönelmesi adına, son zamanlarda hemşehri grupları ve sivil toplum yapılaşmalarına yönelik bilgilendirme çalışmaları yapılmış ve yapılmaya devam etmektedir.

“Yerel Yönetimlerin Yerlleşmesi-Muhtarlara Söz Hakkı” başlığı altında yürütülen akademik bilimsel projeyle, mahalle düzeyinde ve resmi veriler ve beyanlar üzerinden İlçenin sorunlarına ulaşılması, çözümlerin belirlenmesi ve projelendirilmesi çalışmaları yapılmaktadır.

Kâğıthane İlçesine yönelik olarak asıl önemli olan, hukuki sorunları olan halkın, kitlesel olarak bilgilendirilmesi, imar, planlama ve tapu tahsis belgesinden doğan haklarının mevcut ilçe ve büyükşehir belediyesine karşı korunmasına yönelik yapılan toplantılarda, sorunun ilk yerel seçimde ortaya konulan tercihlerle çok rahat çözümlenebileceği önemle vurgulanmıştır. Bu toplantılarda seçmenin hakları konusunda bilgilendirmeler yapılırken, mevcut yönetimin hukuksuz uygulamaları da daha açık bir şekilde anlaşılmıştır. Bu çalışmalar, adaylığımızın açıklanmasıyla birlikte, çok daha anlamlı hale gelecektir.