Arnavutköy Analiz 2014

– İstanbul’un yeni kurulan bir ilçesidir. 6 Mart 2008 tarihinde 8 farklı belediyeye bağlı 32 mahalle ile Çatalca ve Gaziosmanpaşa ilçe sınırları içerisindeki 8 köy ile Sazlıdere baraj gölünün kuzeyinde yer alan kısmı Arnavutköy belediyesi adı altında birleştirilmiştir.

-Bölgenin bilinen tarihi bin yılı geçmektedir.

-En eski yerleşim birimi durusu (Terkos) kalesidir ve 1452’de Fatih sultan Mehmet tarafından fethedilmiştir.

-Arnavut asıllı vatandaşlarımızın yoğun olarak yaşadıkları bir köy iken, bu gün karşımıza bir ilçe ve önümüzdeki yerel seçimlerde kazanılması gereken, kazanılması mümkün olan, çalışıldığından sonuç alınabilecek bir merkez olarak çıkmıştır.

-Arnavutköy isminin Arnavut asıllı vatandaşlarımıza çağrıştırmasının yanında, köy vasıflı yerleşim yerlerinin, Anayasada orman köyü/m170) ve köy(m127) yerleşimleri korunmasına rağmen, yasal bir düzenlemeyle kaldırılarak kentin mahalleleri haline getirilmiştir.

-Orman Köyü vasfına sahip ve korunması gereken mahalle halkı, sahip oldukları taşınmazları elden çıkarmak suretiyle geçimlerini sağlamaya çalışır hale getirilmişlerdir.

-Arnavutköy İlçesinde köy vasfı kaldırılarak mahalleye dönüştürülmüş yerleşim yerlerinin ihtiyaçları, anakentin mesire, çiçek, bitki, fidan, hobi alanları ve benzeri ihtiyaçları noktasında ele alınmalıdır.

I.COĞRAFİ ANALİZ

-Doğusunda Eyüp, Güneyde Başakşehir,  Esenyurt ve Büyükçekmece, Batıda Çatalca, Kuzeyde ise Karadeniz ile çevrilidir.

– İstanbul’un alan olarak dördüncü büyük ilçesidir.

– Toplam yüz ölçümü 506,52 km2’dir

– Daha önce CHP tarafından hiç belediye başkanlığı kazanılmamış ilçe konumundadır. Her ne kadar, yeni kurulmuş bir ilçe olsa da bu sıfatını ortadan kaldırmak adına etkin bir çalışma başarıyı getirecektir.

– İlçenin büyük bölümü 3. Derece deprem riski altındadır. Deprem riski altındaki alanlarla su havzası olan bölgelerin Bakanlığın kentsel dönüşüm çalışmalarında Rezerv Yapı Alanı ilan edilmiştir.

– İlçe yüzölçümünün %52’si ormanlık alandır. Orman alanlarına yönelik talanın da adresi Arnavutköy olarak karşımıza çıkmaktadır.

– İlçe tarım alanları “mutlak” ve “marjinal” tarım alanları olarak iki kısımdan oluşmaktadır. İlçenin %35’i (176,4 km2) tarım alanıdır.

-Arnavutköy ilçesinin kurulmuş olduğu alan içerisinde, su koruma havzaları bulunmaktadır. İstanbul’a su sağlayan havzaların korunması bakımından Arnavutköy ilçesinin önemi büyüktür.

II. NÜFUS ANALİZİ

-İlçe aşırı nüfus artışı baskısı altındandır. Artış hızı 1985-90 arası %107,91, 1990-2000 arası % 105,69, 2000-2008 arası %40,15’dir. İlçe nüfusu İstanbul’dan 2,4, Türkiye ortalamasından ise 4,8 kat hızlı artmaktadır. Bir başka anlatımla, Arnavutköy, yoğun olarak göç almaya devam etmektedir. Elbette, İlçenin çevre mahalleriyle köy iken mahalle yapılan yerleşim yerlerinde de doğum oranının nüfus artış hızına etkisi bulunmaktadır.

Yaş Grubu                 Toplam Sayı  Oranı (%)

0-19                            68.515 42

20-39                          57.458 35

40-59                          28.731 18

60 ve üzeri                   8.806 5

Toplam Nüfus           163.510          100

-Arnavutköy’ün Yerlisi %10 civarındadır.

-Ağırlıklı Olarak Balkan Göçmenlerinden oluşan bir nüfus yapısı karşımıza çıkmaktadır. Arnavut asıllı vatandaşlarımızın gelip yerleştiği bir köy olarak Arnavutköy merkezinde Balkan göçmenlerinden oluşan bir nüfus yapısı karşımıza çıkmaktadır.

-Çevre Mahallelerde ise Doğu Anadolu Kökenli vatandaşlarımız karşımıza çıkmaktadır. Çoğunluk Tokat, Erzurum (40 Bin Civarı), Bitlis, Muş, Kars civarından olmak üzere Doğu Anadolu kökenli ilçe nüfusunu oluşturmaktadırlar.

-Tahmin edilebileceği gibi, Arnavutköy İlçesinde Karadenizli Nüfusun da belli bir ağırlığı vardır. Karadenizliler arasında Giresunlular ön plana çıkmakla birlikte, sosyal yaşamda, Trabzon Of kökenli vatandaşlarımızın belli oranda etkin olduğu görülmektedir.

III. SOSYAL ANALİZ

Arnavutköy İlçesinde seçim çalışmalarında sosyal hayatın dikkate alınmasının önemi büyüktür. Çünkü seçmen üzerinde etkin olan yerel basın kuruluşlarının yanında hemşehri derneklerinin de dikkate alınması gerekmektedir.

1.Yerel gazeteler

Kent Havadis

Arnavutköy Gazetesi

Milli Gazete

Akses Gazetesi

Arnavutköy Haber başta olmak üzere, ilçede faaliyet gösteren yerel gazetelerle geliştirilen diyaloglar sayesinde, parti politikalarının ve yerel seçim projelerimizin daha sağlıklı bir şekilde topluma sunulması sağlanabilecektir.

2.Dernekler

SAZLIBOSNA KÖYÜ KALKINDIRMA VE YARDIMLAŞMA DERNEĞİ HÜSNÜ SUYTARI 2127911525
SİNOPLULAR DERNEĞİ ALİ IŞIK 5357293329
AVCILAR VE ATICILAR DERNEĞİ OLCAY KARABAĞ 2125974168
TOKAT ZİLE UZUNKÖYÜ DERNEĞİ TURAN YİĞİT 2126861709
HARAÇÇI SOSYAL YRD. VE DAY. DERNEĞİ İSMAİL GÜNAY5376597522
BOĞAZKÖY MERKEZ MAHALLE SOSYAL DAYANIŞMA DERNEĞİ HASAN DOĞAN 5309302446
İSTANBUL ENGELLİLER SOKAK ÇOCUKLARI KORUMA VE REHABİLİTASYON DERNEĞİ Sema Ertan 532-2204437
ŞUURLU GENÇLİK DERNEĞİ Muhammed Emin Karslı 543-9544119
ARNAVUTKÖY TAKSİCİLER DERNEĞİ HAMİT İLBEYİ 5323574521
ARNAVUTKÖY OTİSTİK ENGELLİLER DERNEĞİ ABDULLAH AYDIN 5356869585
HADIMKÖY ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE DERNEĞİ ASLAN YİĞİT 5055003861
VANLILAR DERNEĞİ HAMZA ALTUNTAŞ 5553802675
MALATYALILAR DERNEĞİ HASAN ALAĞAŞ 5322320626
MANDA YETİŞTİRİCİLER DERNEĞİ SEZAİ URAL 5322945936
ELBİSTANLILAR DERNEĞİ HASAN YILDIZ 5312865146
TRABZON İLİ DÜZKÖY İLÇESİ GÜRGENDAĞ KÖYÜ YARD.DAYN OSMAN KURU
TOKİ AKPINAR KONUTLARI DAYAN.VE GÜZELLEŞTİRME DERN ÇETİN AKTAŞ 02127715330
MUŞ İLİ BULANIK İLÇESİ LİZ BELDESİ SOSY.YARD.DER. MEHMET TANRIVERDİ 02125976494
ARNAVUTKÖY İLÇESİ BOĞAZKÖY MERK. MAH. SOS. YARD. VE DAY. DERN. HASAN DOĞAN 5357432185
AKSA ERK. KIZ HAFIZLIK KURAN KURSU YAPT. VE YAŞT. DERN. MEHMET DEMİR 5327059947
BİNGÖL İLİ KARLIOVA İLÇESİ(ÇERME) ILIPINAR KÖYÜ KLT VE DAY. DERN. MEHMET ŞAHHÜSEYİNOĞLU 5364892939
İSTANBUL ARNAVUTKÖY MİMARSİNAN İLİM VE KÜLTÜR DERN SALİM ÇOBAN 05352132741
ARNAVUTKÖY İLÇESİ MAHALLE VE KÖY MUHTARLARI DAYANIŞMA DERN. FAZIL FİDAN 05357142375
KARADENİZLİLER SOSYAL YARDIMLAŞMA DERNEĞİ MUHAMMET AŞIK KUTLU 05352136258
ERZURUMLULAR PLATFORMU SİĞBETULLAH ŞAHİN 05325125678
HORASANLILAR ÇEVRE KÖYLERİ SOSY.DAYAN.DERN. SİĞBETULLAH ŞAHİN 02126810907
ŞENKAYA İLÇESİ HOŞKÖYÜ YARDIMLAŞMA DERNEĞİ Yusuf gün 05324336025
BULGAR VE BALKAN TÜRKLERİ KÜLTÜR HİZMET DERNEĞİ Özkan çağlar 6830481
ARNAVUTKÖY KUŞSEVENLER DERNEĞİ Celal dilbaz 05367214648
SAMSUN HAVZA DEREKÖY SOSYAL YARD.DAY.DER Hamza şahin 597 4035
HACIMAŞLI KÖYÜ GÜZELLEŞTİRME KALKINDIRMA DERNEĞİ Hayri pekçetin 0532 2024924
ERZURUM TEKMANLILAR DERNEĞİ Cemil Karagöl 05327846794
ASİAD Kenan şahinler 6850013
HADIMKÖY SİAD Hüseyin bozdağ 7712626
HADIMKÖY SOSYAL DAY. Kazım doğan 05367740487
HADIMKÖY GÜMÜŞHANELİLER DERNEĞİ ELBEYİ ÇINAR 5333963185
ARNAVUTKÖY SİVASLILAR DERNEĞİ HİKMET ÇOLAK 5368879458
EFLANİ BİRLİK VE DAYAN.DERN.-ARNAVUTKÖY ŞUBESİ HÜSEYİN SAN 5369783834
ARNAVUTKÖY KURSVE OKUL TALEBELERİNE YARDIM DERN. ZEKERİYA YILDIZ 2125970238
TÜRKİYE KIZILAY DERNEĞİ ARNAVUTKÖY ŞUBESİ İLHAN BALTACI 5333473590
MUŞ İLİ BULANIK İLÇE.AKRAK KÖYÜ SOSY.YARD.VE DAYN. SUHPİ EKMEKÇİ
ARNAVUTKÖY KASTAMONULULAR YARD. VE DAYAN.DERNEĞİ ERTAN ÖZTÜRK 5322361421
DELİDUMANLAR YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA DERNEĞİ HAKKI DUMAN 5358101107
ARNAVUTKÖY GİRESUNULAR DERNEĞİ AHMET KABASAKAL 2125975569
ARN.KÖY HACI BEKTAŞ-I VELİ KÜLT. YAŞT.VE TAN. DER YÜKSEL YILMAZ 2125970325
ARNAVUTKÖY POLİS HİZMETLERİNİ GELİŞTİRME DERNEĞİ MELİK GENÇ 2127711092
ARN.KÖY DİN GÖREVLİLERİ SOSY.VE KÜLT.HİZMETLER DER ALİ KİRİŞ 2126860170
İSTANBUL AİLE EĞİTİM VE GENÇLİK DERNEĞİ KENAN ODABAŞI 2126852242
BOLLUCA ERZURUMLUAR YARD. VE DAYAN. DERNEĞİ BAYRAM KARATAŞ 2126850600
BİTLİS İLİ VE İLÇELERİ SOSY.YARD.DAYAN.VE KÜLT.DER MAHSUN KURŞUN 2125976494
HADIMKÖY ORDULULAR DERNEĞİ ALİ ÇELİK 5417653452
TOKATLILAR DERNEĞİ ERKAN AKPINAR 5335561023
HARAÇÇI BELDESİ SOSY.YARD.DAYAN.EĞİT.VE KÜLT.DER. İSMAİL GÜNAY 2126830117
BOĞAZKÖY SİNOPLULAR YARDIMLAŞMA DERNEĞİ EMİR BEKÇİ 2125973183
BAYBURTLULAR DERNEĞİ SAADETTİN KORKMAZ 2125974102
ARNAVUTKÖY ÖĞRENCİLERE YARDIM DENEĞİ ZEKERİYA YILDIZ 5322860438
ARN.KÖY İLİM EĞİTİM YARD.VE DAYAN. DERNEĞİ AHMET YILDIZ 5343278212
ARNAVUTKÖY ORTOPEDİK ÖZÜRLÜLER DERNEĞİ DİLAVER GÜNGÖR 5355737994
DOĞU GÜNEYDOĞU İŞADAMLARI DERNEĞİ KASIM DENİZ 2125978441
ARN.KÖY ÇORUM İLİ VE İLÇELERİ YARD.VE DAYAN. DER. SÜLEYMAN CAVLUK 2126810815
ERZURUM ŞENKAYALILAR KÜLT.DAYAN.VE YARD. DER. SÜLEYMAN BEY 5363290033
SİNOPLULAR YARD. VE DAYAN. DERNEĞİ FETHİ ÖZARICI 2125977920
ORDU İLİ VE İLÇELERİ YARDIMLAŞMA DERNEĞİ YAŞAR EŞİT 5322974052
ARN.KÖY SAMSUN İLİ VE İLÇELERİ KÜLT.SOSY.YARD. DERN URAL PARLAK 02126861709
KARADENİZLİLER DERNEĞİ MUSTAFA ŞAHİN 05322750150
ARNAVUTKÖY TRABZONLULAR YARD. DAYAN. D MUSTAFA ŞAHİN 05322750150
ERZURUM İLİ VE İLÇESİ SOSY. YARD. VE DAYN. DERNEĞİ TURGUT ALTINKAYNAK 02125977244
BALKAN TÜRKLERİ DAYANIŞMA VE KÜLTÜR DER.ARN.KÖY Ş.MÜLAYİM TOPAL 02125979100
BALKAN TÜRKLERİ DAYANIŞMA V KÜLTÜR DERN. HADIMKÖY Ş. FİKRET ŞEN 02127713173
BOLLUCA SİNOPLULAR SOSYAL YARDIMLAŞMA DAYANIŞMA HASAN DERELİ 05359794841
İLİM YAYMA CEMİYETİ ARNAVUTKÖY ŞUBESİ MESUT YAVUZ 02125972007
ARNAVUTKÖY AVCILAR VE ATICILAR AMAT. BALIKÇILAR KULB. OLCAY KARABAĞ 02125974168
SAZLIBOSNA KÖYÜ KALKINDIRMA VE YARDIMLAŞMA DERNEĞİ HÜSNÜ SUYTARI 2127911525

Arnavutköy İlçesinde hem şehri derneklerinin kurulması, sosyal ihtiyacın varlığını göstermektedir. Kırsaldan Arnavutköy’e göç eden kişilerin geldikleri yerde sosyalleşme sorunu yaşamaları, dernekleşmeyi de beraberinde getirmiştir. İlçede yoğun dernekleşme faaliyetlerinin yaşanmasında bir başka gerekçe ise toplumun ekonomik destek ihtiyacıdır. Yoksulluk ve yoksunluğun ortadan kaldırılmasına yönelik olarak, kurulan derneklerin belli oranda işlev gördüğü gözlemlenmektedir. Bu noktada yerel yönetimler tarafından geliştirilecek projelerin etkili olacağı düşünülmektedir.

3.Mahalleler

Arnavutköy İlçesinde mahallelerin çokluğu ilçenin dağınıklığının ve kırsal görünümünün kanıtıdır. 40 adet mahalleden oluşan Arnavutköy İlçesinde mahallelerin bir kısmı köylerden dönüştürülmüştür. Köy olan yerleşim yerlerinin büyükşehir ve ilçenin belediyesinin mahallesi haline gelmesiyle birlikte, köy sakinlerine bir çok mali yükümlülük getirilmiştir.

ADNAN MENDERES MAHALLESİ

ANADOLU MAHALLESİ

MERKEZ MAHALLESİ

ATATÜRK MAHALLESİ

BAHŞAYIŞ MAHALLESİ

BAKLALI MAHALLESİ

BALABAN MAHALLESİ

BOLLUCA MAHALLESİ

BOYALIK MAHALLESİ

ÇİLİNGİR MAHALLESİ

DELİKLİKAYA MAHALLESİ

DURSUNKÖY MAHALLESİ

DURUSU MAHALLESİ

FATİH MAHALLESİ

HACIMAŞLI MAHALLESİ

HADIMKÖY MAHALLESİ

HARAÇÇI MAHALLESİ

HASTANE MAHALESİ

HİCRET MAHALLESİ

İMRAHOR MAHALLESİ

İSLAMBEY MAHALLESİ

İSTİKLAL MAHALLESİ

KARABURUN MAHALLESİ

KARLIBAYIR MAHALLESİ

MEHMET AKİF ERSOY MAHALLESİ

MAREŞAL FEVZİ ÇAKMAK MAHALLESİ

MAVİGÖL MAHALLESİ

MUSTAFA KEMALPAŞA MAHALLESİ

NAKKAŞ MAHALLESİ

NENEHATUN MAHALLESİ

ÖMERLİ MAHALLESİ

SAZLIBOSNA MAHALLESİ

TAŞOLUK MAHALLESİ

TAYAKADIN MAHALLESİ

TERKOS MAHALLESİ

YASSIÖREN MAHALLESİ

YAVUZ SELİM MAHALLESİ

YENİKÖY MAHALLESİ

YEŞİLBAYIR MAHALLESİ

YUNUS EMRE MAHALLESİ

Bu mahallelerde yapılmakta olan çalışmalar, temel sorunların belirlenmesi ve yerel yönetim seçimlerinde projeler geliştirilmesi noktasında etkili olacaktır. İstanbul genelinde sürdürülen ve “yerel yönetimlerin yerelleşmesi” başlığını taşıyan, Kentsel Dönüşüm ve Hukuk Platformu, Akademisyen Hukukçular Platformu ve Dekanlığımız tarafından sürdürülen anket, mülakat ve bilgilendirme çalışmaları sonucunda çok daha etkili projeler şekillendirilecektir.

IV. SİYASİ ANALİZ

-İlçe nüfusunun ortalama %10’u Arnavutköylü, diğerleri dışarıdan gelmiş isimlerdir. Merkez nüfusa yönelik çalışmalar, partimiz açısından başarıyı artıracaktır. Balkan göçmeni vatandaşlarımızın partimize ve projelerine destek sağlaması daha kolay gözükmektedir.

-Şehirleşme yeni başladığı ve ilçe halkı Siyasi otorite baskısı altında olmasından dolayı ağırlıklı olarak akp taraftarı görünmektedir. İlçenin planlama süreci kullanılarak, arazi sahibi vatandaşların iktidar tarafına çekilmesi yönünde hastalıklı uygulamalar yapılmış ve bu durum birçok vatandaşın uyanmasına neden olmuştur.

-Mevcut akp yönetiminde dahi daha 2 yıl öncenin DSP adayları, ilçe yöneticileri ve eski CHP üyeleri bulunmaktadır. Sahip olunan iktidar olanakları, seçmenler üzerinde bir baskı aracı olarak kullanılmış ve kişilerin tercihleri kamu gücü kullanılarak yönlendirilmiştir.

-Merkezi otoritenin ağır baskısı nedeniyle, Belediye Başkanlığı için CHP aday adayı dahi çıkmamıştır. Yarış henüz başlamadan kaybedilmiş olduğu algısını oluşturan bu görüntünün ortadan kaldırılması partimizin imajı açısından son derece önemlidir.

Ülkemizin en köklü partisinin, 90 yıllık bir tarihe sahip CHP’nin böyle bir görüntü vermesi, hiçbir şekilde kabul edilemez. Küskünlerin, kırgın partililerin ve mülkiyet hakkını ve bağlı haklarını koruyabilme adına iktidar partisinin yanında yer almış partiliklerimizle kurulacak bir diyalog üzerinden Arnavutköy Belediye Başkan adaylığı konusunda etkin ve iddialı sonuçlar alınması mümkündür.

Seçim sonuçları

2009 Seçimleri

  Arnavutköy
Parti Aday Oy Sayısı Oy Oranı
Adalet Ve Kalkınma Partisi Ahmet Haşim Baltacı 31.991  %40,82
Milliyetçi Hareket Partisi İsmet Güden 12.322  %15,72
Saadet Partisi Ahmet Ziya Balcı 10.075  %12,85
Demokratik Toplum Partisi Bedri Fırat 9.447  %12,05
Demokrat Parti Metin Karan 6.270  %8,00
Cumhuriyet Halk Partisi Şerif Hikmet Altunkale 5.708  %7,28
Demokratik Sol Parti Turan Kolcuoğlu 1.195  %1,52
Büyük Birlik Partisi Selman Bolat 781  %0.99
Bağımsız Türkiye Partisi Abdullah Erdem 179  %0,22
Anavatan Partisi İzzet Türker 160  %0,20
Türkiye Komünist Partisi Özdemir Gündoğan 125  %0,15
Liberal Demokrat Parti Melek Damlar 59  %0,07
Bağımsız Ali Gökgöz 42  %0,05
Kazanan Parti Kazanan Aday Toplam Geçerli Oy Toplam Oy Oranı
Adalet Ve Kalkınma Partisi Ahmet Haşim Baltacı 78.354  %100

2011 SEÇİMLERİ OY DAĞILIMI

1. AK PARTİ –  Adalet Ve Kalkınma Partisi             61,86       62.9142.

CHP –  Cumhuriyet Halk Partisi                                14,28       14.519.

MHP –  Milliyetçi Hareket Partisi                             10,27       10.441.

ABDULLAH LEVENT TÜZEL                                         6,73         6.842.

SP –  Saadet Partisi                                      2,39         2.428.

HAS –  Halkın Sesi Partisi                                            1,08         1.099.

BBP –  Büyük Birlik Partisi                                           0,96         973

DP –  Demokrat Parti                                                    0,43         434.

MUSTAFA AVCI                                                              0,31         312.

TKP –  Türkiye Komünist Partisi                                0,30         307.

HEPAR –  Hak Ve Eşitlik Partisi                                  0,30         303.

DSP –  Demokratik Sol Parti                                       0,27         278

MP –  Millet Partisi                                      0,26         265

MMP –  Milliyetçi Ve Muhafazakar Parti              0,09         91.

LDP –  Liberal Demokrat Parti                                   0,06         63

HANİFİ AVCI                                                                    0,05         46

EMEP –  Emek Partisi                                                    0,0            00

DYP –  Doğru Yol Partisi                                               0,0            00

V.SOSYAL VE TEKNİK ALTYAPI ANALİZİ

Arnavutköy yeni kurulmuş bir ilçe olduğundan, kent merkezinde dahi, altyapı ve üstyapı sorunları yoğun bir şekilde devam etmektedir. Arnavutköy mesire yerleriyle İstanbul geneline hizmet vermekte olan bir ilçe olmakla birlikte, mesire alanı olarak kullanılan yeşil alanların altyapısında dahi ciddi sorunların varlığı bilinmektedir. Gaziosmanpaşa ilçesinin kırsalı olarak bölge, uzun yıllar sınırlı miktarda altyapı ve üst yapı yatırımı almıştır. İlçe, henüz planlama ve şekillenme aşamasındadır. Doğru bir şekilde planlama sürecinin tamamlanması ve bu doğrultuda altyapı ve üstyapının oluşturulması genel olarak İstanbul için önem taşımaktadır.

1.Yollar

-İlçenin doğu ve güneyinde nispeten rahat olan yol ve ulaşım, kuzey ve batı’ya gidildiğinde sorun olarak karşımıza çıkmaktadır.

-Özellikle köy yerleşiminden ilçenin mahallesine dönüştürülmüş yerleşim yerlerine ulaşımda sorunlu bir tablo karşımıza çıkmaktadır.

-Arnavutköy ilçesine yönelik toplu taşıma hizmetleri,  ilçe sınırlarına kadar sağlıklı sayılabilecek düzeydedir. Buna karşılık, ilçe içerisinde toplu taşıma hizmetlerinde ciddi sıkıntılar yaşanmaktadır.

2.Otoparklar

Arnavutköy ilçesinin arazisinin genişliği ve nüfusun dağınık olması, genel olarak bir otopark sorunu olmadığını göstermektedir. Bununla birlikte, ilçe merkezinde otopark altyapısına yönelik bir çalışmaya rastlanmamaktadır. Bir başka ifadeyle, bugün bir şekilde çözümlenmeye çalışılan otopark ihtiyacı, Arnavutköy ilçesinin gelecekte uğraşmak zorunda kalacağı bir sorun olarak görülmektedir.

Göçler ve doğum oranının ortalamanın üzerinde olmasından kaynaklanan hızlı nüfus artışının getirdiği yoğunluk nedeniyle, gereken tedbirler alınarak gelecek döneneme hazırlık yapılmazsa önümüzdeki yıllarda, otopark ihtiyacı Arnavutköy açısından önemli bir sorun olarak karşımıza çıkacaktır.

3.Yeşil Alan

Arnavutköy İlçe merkezi dışında kalan alanların sınırlı olarak yerleşime açılması ve orman alanlarının büyüklüğü nedeniyle kişi başına düşen yeşil alan teorik olarak yüksek gözükmektedir. İlçe genelinde yeşil alan metre kare olarak yüksek görünse de, ilçe sakinlerinin kullanabileceği aktif yeşil alana ihtiyaç duyulmaktadır. Günlük yaşamda, yerleşim yerleri içerisinde ailelerin-çocukların yararlanabileceği yeşil alanlar-parklar mevcut olmadığı gibi bu yönde bir ihtiyaca vurgu da yapılmamaktadır.

Arnavutköy ilçesi sınırları içerisinde, İSKİ su toplama havzası olarak koruma altına alınan alanlar bir hayli fazladır. Bu alanların korunması konusunda gereken hassasiyetin gösterilmesi, İstanbul açısından zorunluluktur. Su kaynakları ve ormanların korunması için kuzey yönündeki yapılaşmaya engel olunması yönünde çalışılmalıdır. Yerel yönetimlerin bu yönde çalışmalarda bulunduğu ifade edilmekle birlikte, merkezi idare tarafından gerçekleştirilen büyük ölçekli ve doğal ve korunması gereken dokuyu yok sayan projeler karşısında Arnavutköy ilçesinde koruma çalışmalarının önemi çok daha belirgin bir şekilde ortaya çıkmaktadır.

Arnavutköy Belediyesi, ilçede geniş sayılabilecek mülkiyete sahiptir. İmar planlaması yapılarak oluşturulan düzenleme ortaklık paylarıyla birlikte kamuya terk edilen alanlar oldukça geniş miktarlara ulaşabilecektir. Belediye mülkiyetinde bulunan 941.374,78 m2 arazinin başta yeşil alan olmak üzere, sosyal donatı alanlarına ayrılması bir ihtiyaç olarak karşımıza çıkmaktadır.

Arnavutköy İlçesi genelinde sadece 41 park bulunmaktadır.

4.Deniz ve Göller

Arnavutköy ilçesinin coğrafi konumunda vurgulandığı üzere, ilçenin Kuzeyinde bulunan 22 km’lik Karadeniz sahilinin değerlendirilmesi önemlidir. Mevcut sahillerin 13 km’si aktif olarak kullanılmaktadır.

İlçe genelinde 1 doğal göl, 30 suni göl bulunmaktadır. Doğal ve suni göl alanlarının doğal koruma alanları ve su havzaları olarak koruma altına alınmış olduğunu vurgulama ve bu yönde etkin çalışmalar yapılması gerekliliğinden bahsetmek gerekir.

5.Eğitim

Sosyal analiz başlığında ifade edildiği üzere, Arnavutköy ilçesinde yoğun bir göç ve entegrasyon sorunu karşımıza çıkmaktadır. Farklı kültür ve coğrafyalardan ilçeye gelenlerin intibak sorunlarının aşılabilmesi için, eğitimin temel faktör olduğu, sadece zorunlu eğitimin değil, yaşam boyu eğitim-öğretim çalışmalarının da topluma yönelik olarak sürdürülmesi bir ihtiyaç olarak karşımıza çıkmaktadır. Topluma yönelik eğitim-öğretim faaliyetlerinin yerel yönetimler tarafından sunulmasının önemi yadsınamaz.

Arnavutköy İlçesinde bulunan eğitim öğretim kurumları:

5 ANAOKULU

45 İLKÖĞRETİM OKULU

13 LİSE

14 ÖZEL OKUL

7 REHABİLİTASYON MERKEZİ

9 DERSANE

4 ÖĞRENCİ YURDU şeklinde karşımıza çıkmaktadır. Bölgenin doğal özellikleri ve arazilerin genişliği-görece olarak boş olması karşısında özel öğretim kurumlarının bu bölgeye yatırım yapmalarının teşvik edilmesi doğru bir seçenek olacaktır.

6.Sağlık Tesisleri

Arnavutköy ilçesinin sağlık hizmetleri ihtiyacının merkezi idare tarafından yeterince karşılanmamış olduğu gerçeğinden hareketle, yerel yönetimlerin sağlık hizmetleri konusunda rol üstlenmesi doğru bir yaklaşım olacaktır.

Arnavutköy İlçesinde;

1 DEVLET HASTANESİ

10 SAĞLIK OCAĞI

6 DİSPANSER

1 ÖZEL HASTANE

22 ECZANE bulunmaktadır.

İlçe sınırları içerisinde arazilerin müsait olmasından hareketle, özel sağlık tesislerinin teşvik edilmesi ve belediye tarafından sağlık hizmetlerinin sunulması var olan sağlık hizmet açığının kapatılmasına katkı sağlayacaktır.

7.İbadethaneler

Arnavutköy İlçesinde Camiler sosyal altyapı tesisleri olarak karşımıza çıkan yapılardır. Tarihi nitelikli farklı inançlara ait yapıların kalıntıları mevcut olmakla birlikte, esas olarak camiler ibadethane kimliğiyle karşımıza çıkar. Camiler, dernekler aracılığıyla, kamu kaynaklarının dışında gönüllülük esasına göre şekillendirilmiş bulunmaktadır.

CAMİİLER VE DERNEKLERİ (Toplam 72 Cami ve Derneği)

AYAKADIN ULUBATLI HASAN CAMİİ YAP. VE YAŞ. DERN
ARN. BOĞAZKÖY İSTİKLAL MAH. LÜTFULLAH CAMİİ VE KURAN KURSU YAPT. VE YAŞ. DERN.
KARDEŞLER CAMİİ YAPTIRMA DERN.
YEŞİLBAYIR MAH. CAMİİ YAPT. VE KORUMA DERN
BOĞAZKÖY MERK. MAH. KAZIM KARABEKİR PAŞA CAMİİ YAPT. VE YAŞT. DERN
ARN. İBRAHİM HAKKI HZ. LERİ CAMİİ KURAN KURSU YAP. VE YAŞ. DERN
ANADOLU FETİH CAMİİ VE KURAN KURSU YAPT. YAŞT. DERN
GOP İMRAHOR KÖYÜ BOLUCA YOLU CAMİ YPT.YŞT.DER
İMRAHOR KÖYÜ CAMİ VE KURAN KURSU YPT.YŞT.DER.
HARAÇCI KÖYÜ KARLIBAYIR MERKEZ CAMİ YPT.YŞT.DERN. SELAMİ DEMİRBİLEK-
SELAHATTİN EYYÜBİ CAMİ Y.Y.DER.HÜDEYDA GÜZEL-
HADIMKÖY DARENDE CAMİ YPT.YŞT.DER.YAŞAR KALE
BOĞAZKÖY VİLLALAR CAMİOSMAN BEY
İMRAHOR MAH.CAMİMEHMET KAPUCU
HZ.OSMAN CAMİ YARDIMLAŞMA VE YAŞATMA DER.MUHAMMET AKGÜN
GOP İMRAHOR KÖYÜ ABDULAZİZ CAMİ YPT.YŞT.DER.MEHMET TEMİZEL
TAŞOLUK YILDIRIM BEYAZIT CAMİ YPT.YŞT.DER.MEHMET MAHMUT
TAŞOLUK BAĞLAR CAMİİ YPT.YŞT.DER.MAHİR ÖZDEMİR-2126820119
BOLLUCA KÖYÜ KURAN KURSU CAMİİ YAPTIRMA VE YŞT.DER MEHMET ALİ KARACA-2125971368
HZ.ÖMER CAMİİ YAPTIRMA VE YAŞATMA DER.İMRAHORSELİM ÇEVİK
KOSKOP SAN.SİTESİ CAMİ DER. METİN KURNAZ
İMRAHOR MEYDAN CAMİ Y.Y.DER. ÖMER FİRİNDİROĞLU
BOLLUCA KÜBA CAMİİ DERNEĞİ NUSRET KAHRAMAN
YEŞİL CAMİ ABDULLAH USTAOSMANOĞLU
DURUSU BELDESİ CAMİ İSMET BUZ
HZ.ALİCAMİ VE KURAN KURSU YPT.YŞT.VE KORUMA DRN. MUSTAFA ÇAKMAK
HADİMBABA CAMİİ YPT.YŞT.KÜLT.VE YARD.DRN. ALİ GÖKGÖZ
SULTAN CAMİ YARD.VE YŞT.DDRN. ABDULLAH ÇİÇEK
BOĞAZKÖY YENİDOĞAN CAMİ YPT.YŞT.DRN. DURSUN ERSOY
TAŞOLUK AKŞEMSETTİN CAMİ YPT.YŞT.DRN. TAYYAR KAYHANTÜRK
RNAVUTKÖY SIDDIK CAMİ KURAN KURSU YPT.YŞT. DRN.HAYDAR AKAR-2125974399
DELİKLİKAYA MERKEZ CAMİ YPT.YŞT.DRN.ALİ GÖKGÖZ
HADIMKÖY MERKEZ CAMİ VE KURAN KURSU YPT.YŞT.DRN.HÜSNÜ DESTİ-2127712297
TEKEL BOMANTİ MESCİDİ KORUMA VE CAMİ YPT.YŞT.DRN.MUSTAFA ÇAKMAK-2126830117
ARNAVUTKÖY İSLAMBEY YENİ CAMİ YPT.YŞT.DRN.EDİP KESKİN-2125975342
BOĞAZKÖY HACIBAYRAM CAMİ YPT.VE YŞT.DERN. MEHMETCAN AKSOY
ARNAVUTKÖY ÇİFTLİKTEPE YUNUS EMRE CAMİ YPT.YŞT.DRNABDULLAH YORTANLI-2125973938
BOĞAZKÖY MERKEZ MAH.MEVLANA CAMİ YPT.YŞT.DERN.FAZLI BAYRAK
YEŞİLPINAR KÖYÜ CAMİİ YPT.VE KURUMA DERN.RECEP ÖZENÇ-2127742263
HARAÇCI BEL.MERKEZ CAMİ YPT.YŞT. DERNEĞİMUSTAFA ÇAKMAK-2126830018
HARAÇCI BEL.ŞEHİTLİK CAMİ YPT.YŞT.DERNEĞİ AHMET GÜRGEN 2126830214
BOĞAZKÖY MERKEZ MAH.BİLALİ HEBEŞİ CAMİ KURAN KURSU MEHMET TÜYSÜZ 2126842163
İMRAHOR MALKOÇOĞLU CAMİ VE KURAN KURSU YPT.YŞT DRN KEMAL MALKOÇOĞLU 2125444383
TAŞOLUK BEL.MERKEZ MAH.CAMİ YPT.YŞT.DERN. NECMİ TAŞKIRAN 2126820185
TAŞOLUK BEL.BİLAL HABEŞİ CAMİİ YAPT.YAŞT.DERN. HAMDİ CERAN 2126810269
GOP TAŞOLUK SANCAKTEPE CAMİİ YAPT.YAŞT.DRN. FAZIL YILDIRIM
ARNAVUTKÖY İSLAMBEY MAH.MEVLANA CAMİ YAPT.YAŞT.DRN MUHLİS SÖĞÜTLÜ
GOP TAŞOLUK ÇANGALÇEŞME MEVKİ KAMİL SIĞIROĞLU CAMİ KAMİL SIĞIROĞLU
BOĞAZKÖY ABDULAZİZ EFENDİ CAMİ VE KURAN KURSU DERN MESUT CANDAROĞLU 2126850773
GOP TAŞOLUK ÇANGALÇEŞME MEVKİ ENESBİNMALİK KURAN K SELÇUK ALBAYRAK 2126820362
TAŞOLUK MARAŞEL FEVZİÇAKMAK MAH.HİCRETCAMİ KURAN KMEHMET KOSİF-2125974218
GOP İLÇESİ ÇİLİNGİR KÖYÜ CAMİ YAPT.YAŞT.DERN.MUSTAFA NİZAM-
MEHMET AKİF ERSOY CAMİ KURAN KURSU YAPT.YAŞT.DERN.ABDÜLKERİM YAŞAR-2126820239
HİCRET MAH. HİCRET CAMİ KURAN KURSU YAPT.YAŞT.DERNABDURRAHMAN YILDIZ-
İSLAMBEY CAMİİ YAPT. VE YAŞAT.DERN.YUSUF CEVHER-2125975880
BOYALIK KÖYÜ CAMİİ ONARMA VE YAŞAT.DERN.İHSAN ERBAY
BAKLALI KÖYÜ GERMEÇEŞME CAMİİ KURAN KURSU YAPT.YŞTHİCABİ YILMAZ
ARNAVUTKÖY İSLAMBEY CAMİİ YAPT.VE YAŞAT.DERNYUSUF CEVHER
ARNAVUTKÖY ÇARDAKTEPE BERAT CAMİİ YAPT.YAŞAT.DERNİSMAİL ARKAÇ
KARABURUN KÖYÜ CAMİİ YAPT. YAŞAT.DERN.ŞEVKİ YAVUZ-2127622329
BOĞAZKÖY MERKEZ CAMİİ KURAN KURSU YAPT.YAŞAT.DERNALİ KAYA-2126841098
ARNAVUTKÖY ÇARDAKTEPE MERKEZ CAMİİ YAPT.YAŞAT.DERNBURHAN KAMİLOĞLU
SUATLAR MEVKİİ HZ.ÖMER CAMİİ YAPT.YAŞAT.DERN.HASAN KAPLAN-2125974794
ARNAVUTKÖY OSMANLI CAMİİ YAPT.YAŞAT.DERNREMZİ KARADENİZ-2125972553
BOĞAZKÖY HZ.FATMATÜL ZEHRA CAMİ KURAN KURSU YAP.YŞİSMAİL GÖK-2126841723
ARN.KÖY ŞİRİNDERE CAMİİ VE KURAN KURSU YAPT. YAŞT.ALİ AKMAN-2126842065
ARN.KÖY 2.CAMİİ YAPT.VE YAŞAT.DERN.AHMET POLAT-2125977868
ARN.KÖY AKTOPRAK MEVKİ CAMİİ KURAN KURSU YAPT.YAŞTSEYFETTİN GÖK-2126810672
ARN.KÖY KARATOPRAK MAH.HZ.EBUBEKİR CAMİİ YAPT.YAŞTMUSTAFA ÇETİN-2125973861
ARNAVUTKÖY YEŞİLTEPE CAMİİ YAPT.VE YAŞAT.DERN.ALİ KİRİŞ-2125974961
ARNAVUTKÖY MERKEZ CAMİİ KURAN KURSU YAPT.VE YAŞAT.SALİH BAŞ-2125972185
TAYAKADIN KÖYÜ CAMİİ YAPTIRMA VE YAŞATMA DERNEĞİCAVİT DEMİR-2126826164
HARAÇÇI CEM EVİ İSMAİL SEVİNEL 5352425278
TAŞOLUK CEM EVİ CUMA ZENGİN 5365746110

Camiler konusunda, ilçe halkında yoğun bir duyarlılık bulunmaktadır. Belediye Başkanlığı seçimlerinde, camilere yönelik hizmetlerin projelendirilmesi, partimize yönelik kimi iddiaların boşa çıkarılması bakımından önemli olacaktır.

8.Spor Kulüpleri

Spor kulüpleri, ilçe halkının sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri bakımından önemli bir işleve sahiptir. İlçe genelinde arazilerin uygun olması, mahalle ölçeğinde amatör sporların teşvik edilmesi ve ilçe genelinde ligler oluşturulması noktasında projeler üretilmesine imkan sağlayacaktır.

İLÇEDE 25 AMATÖR SPOR KULÜBÜ BULUNMAKTADIR. Bu spor kulüplerinin desteklenmesi ve yeni kulüplerin mahalleler ölçeğinde kurulması tercih edilmelidir.

VI. SORUNLAR, ÇÖZÜMLER VE PROJELER

Arnavutköy İlçesi, yeni kurulmuş bir ilçe olduğundan, birçok sorunla karşı karşıyadır. Bir yandan kırsal özelliğini korumakta olan ilçede, diğer yandan kanuni düzenlemelerle köyler ve orman köyleri mahalle haline getirilmişlerdir. Kırsal bir yapılanmanın kentsel bir yapılanmaya dönüşmesinde çok dikkatli adım atılması, yapılaşmanın şehirleşmenin çağdaş standartlarına uygun olması gerekir. Bir kent yaşamının ihtiyaç duyacağı her konu, Arnavutköy İlçesinde sorun olarak karşımıza çıkmaktadır.

1.Teknik ve Sosyal Altyapı

Arnavutköy ilçesi, yeni kurulmakta olan bir ilçedir. İlk belediye başkanı, 2009 yılında göreve başlamıştır. İlçe olmadan önce Arnavutköy, bir köy olarak yıllarca İstanbul’un mesire ihtiyacına cevap veren bir yerleşim yeri özelliğindeydi. Civarında bulunan diğer köylerle birlikte, orman, tarım ve hayvancılık faaliyetlerinin yapılageldiği bir yerleşim yerinden, öncelikle belde belediyesine, oradan da ilçeye dönüştürülmüştür. Birden çok belde belediyesi bir araya gelerek Arnavutköy ilçe belediyesini oluşturmuşlardır. Belde belediyelerinin kentsel altyapı ihtiyacına yönelik yatırım yapma imkanları olmadığı gibi, kendi masraflarını dahi karşılamakta zorlandığı bir süreçten geldiklerinden dolayı, altyapı konusunda yapılan yatırımlardan bahsetmek mümkün değildir.

Bugün, Arnavutköy İlçe sınırlarında kalan yerleşim yerlerinin bütünüyle teknik ve sosyal altyapısının yeniden ele alınması gerekir. Altyapı konusunda yeterli sayılabilecek tek hizmet, kişilerin sosyal sorumluluk kapsamında gerçekleştirmiş oldukları ibadethaneler-cami yapım hizmetleridir. Bu hizmetlerin de normalde merkezi idare tarafından yapılması gerekmektedir. Bunun dışında kalan bütün mahalli müşterek ihtiyaçların yapılandırılması, yeniden planlanmak zorundadır.

Bahsedilen bu teknik ve sosyal donatı eksikliği, çağdaş ilkelere uygun bir ilçe yapılanması oluşturulması bakımından bir fırsat sunmaktadır. Burada, ilçe genelinde tek elden yapılacak bir planlamayla, ilçenin çağdaş bir şekilde kimliğine uygun yapılaşmasını sağlamak mümkün olacaktır.

2.Ulaşım Hizmetleri

Arnavutköy İlçesini oluşturan belde belediyelerinde ulaşım, özel halk otobüsü ya da minibüsler olarak tanımlanan toplu taşıma araçlarına bırakılmıştı. Bu gelenek bugün de varlığını sürdürmektedir. İlçeye yönelik raylı sistem çalışmaları, beklenen düzeye erişememiştir. Büyükşehir Belediyesiyle birlikte, ilçenin toplu taşıma ihtiyacının çözümleneceğine yönelik olarak şekillendirilen projelerin seçim sonuçlarına olumlu etkisinin olacağı açıktır.

3.Planlama ve İmar  

Arnavutköy İlçesinin bütün sorunlarının temelinde ya da çözüm yollarının kesişim noktasında planlama ve imar faaliyetleri yer almaktadır. İlçe genelinde yaşayan yerli vatandaşlar, eski yerleşik kişiler, sahip oldukları bir çok imkan mahalle olmakla ellerinden gittiğinden ve yeni yükümlülüklerle yüz yüze geldiklerinden zor durumdadırlar. Zor durumda olan bu kişilerin sahip oldukları arazilerin planlamasının bir an önce yapılması hak kayıplarının önlenmesi ve mülkiyetin haksız bir şekilde el değiştirmesinin önüne geçilebilmesi bakımından birincil gerekliliktir. Bu noktada mevcut belediyenin imar plan çalışmaları, büyükşehir belediyesinin ve merkezi idarenin müdahaleleri sonucunda 2009 yılından bu yana durmuş durumdadır. İlçenin teknik ve sosyal altyapısının gerçekleştirilmesi, düzenli, sağlıklı ve estetik bir kentleşmenin sağlanmasında imar planlama ve uygulamasının önemi tartışmasız olmasına rağmen, Arnavutköy ilçesinde imar uygulamaları konusunda ciddi bir belirsizlik söz konusudur.

İlçen imar planlarının ve hakkaniyete uygun bir şekilde, kimilerine pozitif ya da negatif ayrımcılık yapılması yerine herkesin hakkı verilerek, maliklerin hakkı korunarak bir an önce yapılması ve ilçenin sorunlarının çözümlenmesi yoluna gidilmelidir.

4.Eğitim

Eğitim, esas olarak merkezi idarenin görevi olmakla birlikte, sosyal sorumluluk kapsamında zorunlu eğitimin iş adamlarınca desteklenmesi yoluna gidilecektir. İlk-orta-lise öğreniminin desteklenmesinin yanında, özel okullara imar planlaması yoluyla sağlanacak teşviklerle bölgeye gelmelerinin sağlanması tercih edilmelidir.

5.Güvenlik

İlçe genelinde var olan sorununun esası, mala karşı işlenen suçlara karşı güvenliğin sağlanmasıdır. Mala zarar verme ya da hırsızlık güvenlik sorununun temelini oluşturmaktadır.

Güvenlik sorunu, kırsal vasıflı ilçenin yeniden şekillenmesinde üstesinden gelinmesi gereken temel sorunlardan biridir. Güvenlik sorunlarının kolluk güçleri tarafından çözümlenmesi esas olmakla birlikte, yapılan plan çalışmalarıyla, ihtiyaç doğrultusunda kolluk karakollarının konumlandırılması güvenlik sorununun çözümünün ilk aşamasını oluşturacaktır. Etkin yerlerde yapılandırılmış olan karakollar daha etkin olarak ihtiyaca cevap verecektir. İkinci olarak, mahalleler üzerinden, seçim sürecinde ve sonrasında görev yapacak mahalle gönüllüleri, güvenlik konusunda da kolluğa destek rolü üstlenecektir. Özel güvenlik elamanı görevlendirilmesi çözümün bir başka parçasını oluşturacaktır.

6.Diğer Sorunlar ve Projeler

Belde ve köylerden oluşan Arnavutköy, dönüşüm sürecinde bir çok sorunla yüz yüze gelmektedir. Şehirleşmenin temel sorunlarına ek olarak, kırsaldan alınan göçler, ilçenin öncesinde kırsal özellik gösteren yerleşim yerlerinden oluşması gibi nedenlerden kaynaklanan kimi sorunların da üstesinden gelinmesi gerekir.

Bu noktada karşımıza çıkan sorunlar:

a.Yedi farklı beldenin ve birçok köyün birleştirilmesinin neden olduğu bütünleşme sorunu öncelikle aşılması gereken bir sorundur. Birden çok beldenin merkezinin dağınık olarak ilçe sınırları içerisinde yer alması karşısında, belediye hizmet birimlerinin sunacağı hizmetlerin planlanması ve yapılandırılmasında bir bütünleştirme sorunu yaşanacaktır. Belediye hizmetlerinde karşımıza çıkan bu sorun, ilçe halkının bütünleştirilmesinde bir sorun olarak karşımıza çıkacaktır. Farklı beldede yaşayan kişilerin, tek bir ilçenin sakini olmak gibi bir sorunla yüz yüze gelmeleri kaçınılmazdır. İlave olarak, belde sakinlerinin kent sakinine dönüştürülmesi bir sosyal sorun olarak karşımıza çıkacaktır. Bu noktada, yerel yönetimin gereken çabayı ortaya koyarak, geliştireceği sosyal projelerle ilçe sakinlerinin sosyal bütünlüğünü sağlaması gerekir.

b.İlçenin ihtiyacını karşılayacak bir spor kompleksinin olmaması bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Amatör spor kulüplerinin varlığı, sayısının artırılması ve desteklenmesinin yanında, ilçenin bütünleştirilmesi adına, spor merkezi yapılması bir başka ihtiyaç ve proje olarak karşımıza çıkmaktadır.

c.İlçenin tümünün ihtiyacını karşılayacak bir kültür merkezinin bulunmaması bir diğer sorundur. Birlik ve bütünlüğün sağlanmasına yönelik çalışmalarda, sosyal faaliyetlerde, eğitim öğretim çalışmalarında kültür merkezlerinin işlevi ve önemi yadsınamaz. Bu noktada, sadece ilçe merkezinde değil, belli başlı merkezlerde, hatta birkaç mahallede bir olmak üzere, kültür merkezlerinin çoğaltılması, burada meslek edindirme, eğitim-öğretimin desteklenmesi, yabancı dil eğitimi gibi faaliyetlerin yapılması gerekir.

d.Veteriner hizmetlerinin geliştirilmesi, Arnavutköy İlçesi için bir ihtiyaçtır. Çünkü hala ilçede hayvancılık faaliyetleri ciddi bir oranda varlığını devam ettirmektedir. Bu hizmetlerin merkezi idare tarafından sağlanması gerekiyorsa da, mahalli  müşterek bir ihtiyaç olarak belediye tarafından bu hizmetin sağlanması yerinde bir yaklaşım olacaktır. Bu noktada, kurulacak olan bir hizmet yapılanmasıyla toplumun bu ihtiyacının merkezi idare faaliyetlerine ek olarak, belediye tarafından sunulması mümkündür.

e.Engellilere yönelik sosyal hizmetlerin gelişmesi ihtiyacı, Arnavutköy bakımından öne çıkmaktadır. Belediye tarafından sunulan hizmetlerin dağınıklığı, kentin altyapısının ve üst yapısının tamamlanmamış, hatta planlanmamış olması karşısında, engelli vatandaşların yaşamlarının kolaylaştırılması noktasında bir faaliyet ortaya konulması bir yükümlülük olarak ortada durmaktadır.

f.Araç trafiğine kapalı alış veriş caddesi ihtiyacı, Arnavutköy açısından bir başka önceliktir. Sürekli genişleyen, genişlemesine paralel olarak ihtiyaçları artan ve bu doğrultuda geliştirilmesi gereken bir kentin, alış veriş ihtiyacını belde ölçeğinde şekillenen yerlerden sağlaması mümkün değildir. Bu noktada, ilçenin her türlü ihtiyacının karşılanmasına imkân sağlayacak alış veriş mekanlarının kurulması gerekir. Bu ihtiyacın toplumda alerjik reaksiyona yol açan AVM yapılanması yerine, geleneksel ticaret anlayışımıza uygun olarak ticari fonksiyon verilen sokaklarda yapılması daha doğru olacaktır.

Arnavutköy ve benzeri ilçelerde, toplumun alış veriş ihtiyacının kent merkezinde karşılanması, bu merkezlerden büyükşehir merkezlerine yönelen trafiğin yoğunluğunun da azalmasına katkı sağlayacağı göz önünde bulundurulmalıdır.

g. İlçedeki mevcut yapıların önemli bir kısmı, imar mevzuatı bakımından sorunludur. Daha önce de izah edildiği üzere, belde ve köylerin oluşturduğu bir ilçe olan Arnavutköy’de yapıların büyük bir kısmı, plansız, projesiz, ruhsatsız ve denetimsiz bir şekilde yapılmışlardır. Bu yapıların imar mevzuatına uygun hale getirilmesi mülkiyet bakımından önemli olduğu gibi, afet riskinin önlenmesi noktasında da önceliklidir. İlçenin imar planlaması yapılarak, plan doğrultusunda yapıların imar mevzuatına uygun hale getirilmesi ilçe ve büyükşehir ölçeğinde öncelenmesi gereken bir proje olarak topluma sunulabilir.

h.Muhtemel bir deprem dolayısıyla, İlçe üzerindeki iskân baskısının artmakta olması bir sorundur. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından belirlenen rezerv yapı alanlarının ilçe sınırları içerisinde olması, ilçenin geleceğini, korunması gereken tarım alanlarını ve su koruma havzalarını tehdit etmektedir. Bu noktada, ilçenin ve büyükşehrin çıkarlarını önceleyen bir anlayışla, Bakanlık tarafından ortaya konulan projelere karşı hukuki mücadele yapılacağının vurgulanması olumlu sonuç doğurabilir.

i.Muhtemel depremlere karşı, mevcut yapı stokunun dönüştürülmesi veya güçlendirilmesi konusundaki çalışmalar yetersiz kalmaktadır. Bakanlık, ilçe sınırları içerisinde kalan tarım ve su koruma havzalarını tehdit eder şekilde yeni yapılaşma alanları oluştururken, Arnavutköy ilçesinde bulunan riskli yapılar ve alanlar konusunda bir karar almamaktadır. Bu noktada gerekli dönüşüm çalışmalarının yerel yönetimler eliyle yapılacağının, imar planlarıyla gereken teşviklerin uygulanacağının bir proje olarak topluma sunulması gerekir.

j.İlçenin öncesinde var olan belde belediyelerinin merkezlerinde yoğun nüfuslu alanlarda, yapılanma görüntüsü estetikten yoksundur ve bir görüntü kirliliği oluşturmaktadır. Bu sorun, yapıların sağlıklı ve düzenli hale getirilmesine yönelik dönüşüm çalışmaları sırasında çözüme kavuşturulacaktır. Yapılan dönüşümle birlikte, düzenli, sağlıklı ve estetik bir kent oluşturulacaktır.

k.İlçe Merkezi olarak öne çıkan eski belde merkezlerinde ve ilçenin şuan ki merkezinde, gürültü kirliliği ya da sorunu karşımıza çıkmaktadır. İlçenin ulaşım sistemi yeniden şekillendirilerek bu sorunun çözümlenmesi gerekmektedir.

l. Çevre koruma ve kontrol çalışmalarının geliştirilmesi ihtiyacı ilçenin bir başka ihtiyacıdır. Çevre koruma, havza koruma, orman ve mesire alanlarını koruma, sulak alanların korunması, milli parkların korunması ve ilçenin güvenlik ihtiyacı, birbiriyle ilgili ya da ilintili olan konulardır. Bu noktada, en azından koordinasyonun sağlanması konusunda yerel yönetimlerin rol üstlenmesi gerekmektedir. Arnavutköy belediye başkanı bu sorumluluğu üstlenerek, gerekeni yapacaktır.

VII. TARAFIMIZDAN İLÇEDE YAPILAN FAALİYETLER

Kişisel ilişkiler, konunun uzmanı bir kamu görevlisi olarak, 2009 yılından bu yana ilçede yaşayan kişilerin imar planlama ve uygulama konusunda var olan sıkıntılarının aşılması noktasında bilgilendirme ve hukuki destek çalışmaları yapılmış ve yapılmaya devam etmektedir. İlave olarak, “Kentsel Dönüşüm ve Hukuk Platformu, Akademisyen Hukukçular Platformu ve Dekanlığımızın” ortak projesi olarak, “Yerel Yönetimlerin Yerelleşmesi” başlıklı anket, bilgilendirme, araştırma çalışması kapsamında muhtarlıklar ve sivil toplum kuruluşlarıyla olan çalışmalarımız devam etmektedir. Bu bilimsel çalışmanın sonucu, bir bilimsel toplantıyla kamuoyuyla paylaşılacaktır.